pátek 6. září 2013

Recenze - Závist

Závist (Fúrie, #2)Anotace

Blíží se jaro, sníh taje a odhaluje skrytá tajemství. Fúrie jsou zpátky a Emily to má brzy zjistit. Poté, co spolkla červené bobulky, díky nimž zachránila Judda, je s Fúriemi svázaná a postupně se v ní odehrává proměna. Emily by se chtěla svěřit Juddovi a Gabby, ale nemůže, bojí se ještě větší pomsty. Fúrie vědí vše a jejich moc den ode dne narůstá.

Závist je pokračování nadějného příběhu o Fúriích. První díl se mi doopravdy líbil, a tak nebyl důvod, abych si nesehnala i ten druhý. Navíc jsem doopravdy toužila zjistit, jak na tom bude Em s Juddem. Před čtením jsem tedy měla poměrně vysoká očekávání.

Envy (The Fury Trilogy, #2)Envy (Fury, #2)

Obálka Závisti pokračuje v podobném stylu jako ta od prvního dílu. Na obálce můžeme vidět jednu z fúrií, tentokrát krásnou blondýnu. Naše zpracování je velmi zajímavé - grafici si pohráli a vytvořili vlastní verzi fúrie. Nejvíc se mi asi líbí zahraniční obálka vlevo, slečna vypadá nevinně a zároveň u ní najdeme i květiny.

Emily Wintersová se vzpamatovává z prvního útoku fúrií. Byla donucena odpřísáhnout, že nikomu nic nepoví, a tak si své temné tajemství nosí v sobě. Judd, kterého Em miluje, s ní nemluví a odmítá se k ní byť jen přiblížit. Emmina nejlepší kamarádka Gabby jí sice odpustila, ale Em cítí, že se pomalu odcizují. Jedinou společnicí je jí tajemná Drea a její alternativní kamarádi v čele s Havranem. Do Ascensionu se mezitím přistěhuje nová dívka - Skylar, která touží nechat temnou minulost za sebou a pohnout se dál. Udělá vše pro to, aby na nové střední zapadla a dostala se až na vrchol. To je ta pravá chvíle pro Fúrie..

quotes | Tumblr
Závist je druhým dílem ze série o Fúriích z pera Elizabeth Miles. Děj knihy se odehrává v malém městečku Ascensionu. Příběh je protkán nadpřirozenými prvky v podobě tří nadpřirozených žen známých z mytologii jako Fúrie. Právě ony jsou jedním z největších lákadel na celém příběhu. Autorčin styl psaní je velmi čtivý a děj nabízí poměrně překvapivé momenty, které vám seberou dech. Kniha je poměrně depresivní a hodně ukazuje na to, jak jsou lidé ochotní obětovat prakticky cokoliv, jen aby se dostali na vrchol.

Otřela ji, ale na dlani jí zůstala krvavá šmouha, táhnoucí se k zápěstí.

Emily jsem si oblíbila už v prvním díle. Em pronásledují fúrie a i když v prvním díle ukradla své nejlepší kamarádce kluka, poučila se a lituje toho. Je smutné, že jí trojice padoušic stále pronásleduje, ale Em se s tím holt bude muset vyrovnat. Je to bojovnice. K srdci mi přirostl i Judd, který tu sice moc nebyl, ale i tak. Hodně prostoru dostala Skylar, kterou jsem první polovinu knihy jen litovala. Až ke konci mi začala být silně nesympatická. Protože tohle se prostě nedělá. Samozřejmě nesmí chybět ani trojice fúrií, stejně krásné a nelítostné jako vždy.

Life In Pastels | via TumblrZávist bych doporučila všem milovníkům tajemných a lehce ponurých příběhů, kteří si libují v nadpřirozenu. Kniha je zároveň ale také příběhem ze života, takže na své si přijdou i ostatní čtenáři. Závist je knihou, která vás rozhodně překvapí. V tom dobrém slova smyslu.

Celkové hodnocení: 85 %

Děkuji nakladatelství Alpress za poskytnutí recenzního výtisku.