pondělí 21. října 2013

Recenze - Zaslíbení

Zaslíbení (Zář, #3)Anotace

Bethany je překrásná dívka-anděl, seslaná spolu se dvěma staršími sourozenci na Zem, aby zachránila lidstvo před zkázou. Spolu se svým lidským přítelem Xavierem už dokázala nemožné – právě se vrátila z pekla. Nyní je však jejich láska vystavena ještě větší zkoušce, protože oba mladí lidé se vzepřou zákonům nebes a vezmou se. Andělským sourozencům Bethany, Gabrielovi a Ivy, o tom neřeknou, ale ti se to brzy dozvědí a krutý trest na sebe nenechá dlouho čekat: přichází sedm zločinných andělů, kteří se snaží vztah Beth a Xaviera zničit, zahubit Gabriela a Ivy a nastolit v nebi vládu temnoty.

Jediný způsob, jak jim Bethany a Xavier můžou uniknout, je odchod mezi smrtelníky jejich věku. Gabriel a Ivy je pošlou do školy, kde ovšem svou lásku musí úzkostlivě tajit a kde se skrývá nebezpečí za každým rohem. Bude Bethany povolána navždy zpět do nebes? Bude nucena navždy opustit svou životní lásku?

Mám andělské knihy moc ráda a na Zaslíbení jsem čekala celkem dlouho. Sice jsem předchozí díly moc nemusela, ale rozhodla jsem se, že si série zaslouží druhou šanci. Přeci jen tam pořád byl Gabriel, který se autorce moc povedl... A jednou za čas nikomu z nás neuškodí pořádná dávka sladkostí... Protože tahle série je sladká až to bolí.

Heaven (Halo, #3)Céu (Halo, #3)

Celou sérii jsem začala číst a skupovat právě díky jejím přenádherným obálkám. Všechny tři mají skvěle sladěné barvy a ani Zaslíbení není výjimkou. Máme originální obálku, což je jen ku prospěchu. Světloučce modrá skvěle doplňuje světlo vycházející zpoza Xaviera a Beth. Decentní a romantické. Pokud jde o zbylé dva kousky, tak tu máme papouška vlevo, který převzal pár z obálky Záře a jakousi divnou zkrouceninu vpravo.

Život Bethany Churchové se dramaticky změnil poté, co potkala lidského chlapce Xaviera. Beth je anděl, který byl seslán na Zemi, aby ji chránil před neustále přítomným zlem. Dívka se ale neplánovaně zamilovala do Xaviera, což se Nebesům moc nelíbilo. Spolu se svými sourozenci Ivy a Gabrielem se Beth nakonec podařilo dostat z pekla, kam jí unesl démon Jake. Před mladým párem se nyní otevírá nejtěžší volba - budou ignorovat vůli nebes a vezmou se, čímž na sebe přivolají hrůzu v podobě nelítostného Sedmého řádu andělů?

Zaslíbení je třetím dílem z trilogie, kterou má na svědomí teprve jednadvacetiletá australská spisovatelka Alexandra Adornetto. Už na první pohled je jasné, že kniha spadá do škatulky klasických YA romancí. Celá série řeší lásku mezi smrtelníkem a andělem a všemožné následky, které tato láska způsobuje.

Autorka se v předchozích dílech hodně zaměřovala na popisnou část knihy, která v Zaslíbení není až tak zřetelná. Více se zaměřuje na samotný děj a vyvrcholení celé knihy. Příběh má stále onen "medový nádech", který pramení z nehynoucí lásky obou hrdinů, vše ale v přijatelných mezích. Zaslíbení je akčnější než oba předchozí díly a dochází k němu k závěrečnému střetu dobra a zla. Děj tak daleko rychleji utíká, čtenáři se dokonce dočkají i několika akčních scén. Pokud jde o samotný konec, je sice trochu předvídatelný a klišoidní, nic jiného se ale od této série čekat ani nedá.

Rafael na mě dál zíral a nijak se nehrnul do práce. "Víš, jak se nejlíp zbavíš démona?" zeptal se s vážným výrazem. Všimla jsem si, že Ivy zvedla oči v sloup, a zavrtěla jsem hlavou.

"Nabrnkneš mu exorcistku!"

Bethany a Xavier jsou typickým párem, který si neustále dokazuje svou nehynoucí lásku. Oba by pro sebe udělali prakticky cokoliv, což je velmi obdivuhodné, vezmeme-li v potaz, že je Xavier vlastně člověk. Bethany je vcelku sympatická a milá hrdinka, která se dá snést, stejně tak obětavý Xavier. Největším lákadlem celé knihy je ale Bethanin bratr, archanděl Gabriel, který se autorce doopravdy povedl. Stejně tak jeho sestra Ivy. Velkým zpestřením je i archanděl Rafael, který se knihou sice jen mihne, ale jeho vtípky čtenáře stoprocentně rozesmějí.

Zaslíbení je uspokojujícím závěrem celé andělské trilogie, kde láska i hory přenáší. Vlastně nebe. Celou sérii bych doporučila čtenářům s romantickou dušičkou, kteří si zároveň potrpí na andělské bytosti a nevadí jim pomalejší tempo knih.

Celkové hodnocení:  80 %

Děkuji nakladatelství Euromedia Group za poskytnutí recenzního výtisku.