neděle 15. prosince 2013

Recenze - Květinostesk

KvětinosteskAnotace

Michaela Losekoot napsala poutavou a vyspělou prvotinu s poetickým podtónem. Mladá protagonistka tohoto příběhu léčí odtržení rodičů, s nimiž se už pár let nevídá, pendlováním mezi vztahem s mladým mužem a starší ženou.

Příběh této novely se střídá s melancholií, počátečním nihilismem, niternými myšlenkami a trefnými poznámkami soustředícími se na život, sex, vztahy a směšnosti všedního dne

Proč jsem si knihu vybrala

V poslední době jsem se rozhodla dát větší šanci knihám od českých autorů, a to zvláště jejich prvotinám. Květinostesk mne navíc zaujal už samotnou anotací, která slibovala příběh jako dělaný pro mě. Michelle jsem navíc už předem znala z jejího blogu Růžové pandy, a tak jsem nezaváhala ani na okamžik. 



Hodnocení

Untitled | via TumblrHlavní hrdinka této novelky pracuje jako trafikantka. Její život by se dal označit jako osamělý - mladá žena odmítá komunikovat se svou mediálně známou matkou, otec se s ní již nevídá a jedinou společnost jí dělají partneři na občasný sex. A cigarety. V tu nejpříhodnější chvíli se žena seznamuje se starší ženou, která jí přitahuje už na první pohled. Jak se hlavní hrdinka popere se situací, kde na jedné straně stojí touha po starší ženě a na druhé mladý muž, který ji dokáže po sexuální stránce velmi dobře uspokojit?

Květinostesk je krátká novelka z pera české autorky Michaely Losekoot. Jedná se o její prvotinu. V procítěném příběhu nás autorka seznamuje s pocity mladé ženy, která je nucena čelit odloučení od rodiny a protikladným pocitům, které v ní vyvolávají obě pohlaví. Knihu je nutné číst s rozvahou a klidem, jelikož je nutné se nad každou pasáží nejprve zamyslet, aby čtenář pochopil pravý smysl celého vyprávění. Autorčin styl je neotřelý a originální. Zdánlivě chaotické myšlenky hlavní hrdinky v sobě po dočtení odhalují hlubší smysl. Nabízí se nám tak pohled na příběh plný emocí, bolesti, deprese, lásky a také sexu. 


Jsem sama, sama v kovové krabici pověšené na lanech,

principu, který nikdy nepochopím.

Velkým plusem tohoto krátkého dílka je právě hlavní hrdinka, s kterou se může čtenář velmi snadno ztotožnit. Chová se velmi realisticky a není vůbec těžké s ní soucítit. Pokud s vámi nepohne osud této ženy, pak už nevím. Pochválila bych i ostatní charaktery, s kterými si autorka skvěle pohrála a vytvořila zajímavé postavy, které čtenář touží poznat. 


Mustard Yellow Chunky Crochet Wrist Warmers by LumiStyle on Etsy
Jak jsem se s čtením vyrovnávala já? Abych pravdu řekla, tak mám po dočtení smíšené pocity. Dílko se mi vážně líbilo, ne že ne. Bylo ale zvláštní a dost špatně se hodnotí, možná už díky tomu, že bylo tak kontroverzní. S hlavní hrdinkou jsem ale soucítila a rozhodně bych si nepřála být na jejím místě.

I když je Květinostesk autorčinou prvotinou, vůbec byste to nepoznali. Citlivý příběh jistě zaujme každého čtenáře, který hledá něco reálného a syrového. Něco jako je Květinostesk. 

Celkové hodnocení:  82 %

Děkuji internetovému knihkupectví Martinus za poskytnutí recenzního e-booku.
Knihu můžete zakoupit pouze jako e-book ZDE.

Zdroje:
Anotace
Obrázky
Ukázka

3 komentáře :

  1. Něco reálného a syrového, to zní opravdu dobře :) Kontroverzním knihám se nebráním, jsou-li dobře napsány, a to, jak se zdá, tahle kniha je . Rozhodně mě zaujala už názvem, který je krátký, úderný a zároveň poetický :)

    Pěkná recenze, rozhodně jsi mě na knihu nalákala :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná recenze :) Až se ke knížce dostanu, určitě i ji přečtu :) Pokud jsi dala větší šanci prvotinám. Přečti si knížku od Lenky Cyprisové: Královské tajemství. Docela se mi líbila :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ne, to ne!
    Ta knížka mě zaujala, strašně, strašně moc. Pendlování mezi starší ženou a mladým mužem? Charakter hlavní hrdinky? Z toho, co píšeš, to vypadá, že bych si knihu oblíbila. A pak se dozvím, že se dá koupit pouze jako e-book. Sakra, to strašně naštve!
    Nemám totiž čtečku a já na počítači nedokážu číst delší texty. Je to k vzteku. Ale třeba se nakonec jako normální kniha objeví. A nebo ji koupím kamarádce na čtečku a pak jí ten přístroj zaberu :D
    Rozhodně pěkná recenze. :)

    OdpovědětVymazat