úterý 17. června 2014

Recenze - Demonata: Vlčí ostrov

Vlčí ostrov (The Demonata, #8)Oficiální anotace

Tajemný Stín dál buduje svou armádu démonů a zdá se, že se nezastaví před ničím, aby zničil celý lidský svět. A Grubbs Grady a jeho tým zatím zoufale hledají odpovědi, které by jim pomohly této hrozbě čelit. Ale když sledují novou stopu, narazí na nečekané, i když dobře známé nepřátele – Beránky.

Prokletí rodu Gradyů se vrací v plné síle. Vlkodlaci jsou na útěku. A mají pořádný hlad.

Vlkodlaci a celkově Grubbs sice nepatří k mým nejoblíbenějším z Demonat, ale budiž. Celkem mě zajímalo, co se s tímhle vlkodlakem vlastně dělo během bojů v sedmičce. Navíc je Grubbs důležitou součástí Kah-Gaše, tudíž jsem neodolala. No, Darrenovi neodolám nikdy.

Wolf Island (The Demonata, #8)Wolf Island (The Demonata, #8)

Naše obálky se mi vážně líbí. Jsou barevné, sedí k sobě a navíc jsou na nich démoni (jak logické). Pokud jde o zbytek, tak jsem také spokojená. Ta vlevo zobrazuje vlkodlaka jako obrovského vlka - osobně se přikláním spíš k verzi vpravo. Protože tak nějak by měl vypadat. Nicméně, obě jsou boží.

Demonata: Grubbs Grady by RalfthebloodyZatímco jeho přátelé a další dva díly Kah-Gaše bojují s tajemným Stínem, je Grubbs Grady odhodlaný zjistit tajemství Beránků, kteří jeho a jeho strýce ohrožují. Tedy alespoň to tak vypadá. Stíny se pomalu, ale jistě stahují nad Zemí a je jen otázkou času, kdy padnou bariéry. Grubbs se tedy se skupinou svých nejbližších vydá na Vlčí ostrov, aby zjistil pravdu. Je tu jen jediný problém - Vlčí ostrov nedostal své jméno pro nic za nic. Desítky vyhládlých vlkodlaků se volně pohybují po celém ostrově a čekají na večeři. Lov může začít!

Vlčí ostrov je osmým dílem z desetidílné hororové série Demonata z pera mistra hororu, Darrena Shana. Stejně jako v předchozích dílech, i zde se celá zápletka točí kolem jedné ze tří hlavních postav - tentokrát kolem Grubbse Gradyho, jednoho z dílů Kah-Gaše. Už od samého začátku je kniha napínavá, pomáhají tomu i celkem krátké kapitoly. Darren se s ničím nepáře, a tak se připravte na krvavou lázeň a nějaké ty vnitřnosti. Napětí se postupně stupňuje a vrcholí až na samém konci, kde na čtenáře čeká šokující konec. Ostatně, tak tomu je i u ostatních autorových děl. Mimoto se Darren v tomto díle zabývá i psychikou hlavního hrdiny, který v sobě stále má vnitřního vlkodlaka. To je jeden z velkých plusů - sledovat vnitřní boj mezi bestií a člověkem je vážně fascinující.

Přišla o nohy od stehen dolů. Beranabus se dá do práce na pahýlech, magií zastaví krvácení a sešije rány.

Arttrade: Shark xD by PabbieHlavní hrdina Grubbs ušel od prvního dílu celkem dlouhou cestu. Býval to ustrašený chlapec, který nevěděl nic o světě démonů a magii se vyhýbal, jak musel. Během sedmi dílů se z něj ale stal někdo úplně jiný - silný čaroděj bojující se svou vnitřní bestii. Grubbs sice nepatří mezi moje nejoblíbenější hrdiny, ale určitě má něco do sebe. Jeho interakce s jeho strýcem Dervishem jsou nejlepší. Velký prostor tu dostala i jedna z nových postav - Timas, kterého jsem si okamžitě zamilovala. Nechybí ani Meera Flameová či frajer Žralok. Stará parta se holt nezapře.

A jaké pocity jsem měla po dočtení této knihy ? Abych se přiznala, tak jsem šla do čtení tohohle dílu s o trochu menším nadšením než obvykle. Grubbse moc nemusím, a tak jsem byla zvědavá, jak se to nakonec vyvine. Bála jsem se ale zbytečně, samotná zápletka hravě zahnala i můj odpor k tomu chlupáči. Bavila jsem se, přímo královsky. Vlkodlaci nakonec nebyli tak špatní. A ten konec? Panebože... Darren měl málem na svědomí můj infarkt.

Vlčí ostrov bych doporučila všem milovníkům Darrenových textů, kteří mají rádi něco tvrdšího a krvavějšího. Kniha nabízí brilantní zápletku a vtipné dialogy. Neváhejte. Nebo snad chcete raději poslat na Vlčí ostrov?

Celkové hodnocení:  88 %

Obrázky: 1, 2