středa 9. července 2014

Recenze - Probuzení do duchovního světa: Šamanská cesta přímého poznání

Probuzení do duchovního světa: Šamanská cesta přímého poznáníOficiální anotace

Šamanismus je starodávná a účinná duchovní praxe, která nám může pomoct proplout náročnými dobami plnými změn. V našem moderním světě, kterému vládnou technologie, jsme se naučili věřit, že to, co vidíme, slyšíme, cítíme a čeho se dotýkáme našimi pěti smysly, vytváří spojení mezi námi a okolním viditelným světem. Oproti tomu šamanismus tvrdí, že existují průhledy do jiných realit, kde přebývají pomocní duchové. Ti nám mohou poskytnout vedení, vhled a léčení. A nejen nám, ale i světu, ve kterém žijeme.

Význam slova „šaman“ je „ten, kdo vidí ve tmě“. Praktikovat šamanismus znamená otevřít oči vůči světu, který je pro náš běžný zrak neviditelný, a vstoupit do hlubší reality, než je ta, již denně vidíme kolem sebe. V knize Probuzení do duchovního světa Sandra Ingermanová a Hank Wesselman představují něco jako manuál, jak používat nejstarší a nejspolehlivější lidskou techniku k dosažení říše ducha. Za tím účelem shromáždili „radu starších“ – respektované odborníky praktikující a vyučující šamanismus, jež pocházejí ze Západu.

Jádrem šamanismu je přímá duchovní zkušenost – komunikace s duchovními pomocníky a průvodci „z první ruky“ a objevení vlastní síly. Probuzení do duchovního světa vás provede všemi kroky nutnými pro rozvinutí osobního vztahu s vašimi pomocnými duchy. Jejich prostřednictvím může každý získat moudrost, vhled a léčivou energii. Kniha začíná přehledem, co to vlastně je šamanismus ve svých různých formách, dále vás provede první šamanskou cestou, na které se setkáte s vašimi silovými zvířaty a budete pokračovat rozvíjením schopností a vhledu prostřednictvím dlouhodobé praxe. Kniha poskytuje hluboké znalosti šamanského umění.

To, co mě zaujalo jako první, byl název. Probuzení do druchovního světa. Jak už jste si asi všimli, o podobná témata se zajímám, takže jsem po zjištění názvu zbystřila. O něco později jsem uviděla i podnázev. O šamanech toho moc nevím, ale nikdy není pozdě na rozšíření obzorů, ne? Navíc se v knize mluví i o silových zvířatech, o kterých něco málo vím, takže pro mne byla tahle kniha jasnou volbou.

Awakening to the Spirit World: The Shamanic Path of Direct Revelation

Ne že by se tahle originální obálka lišila od té naší. Ale alespoň na ukázku. Osobně jsem s ní moc spokojená. Dle mého názoru přesně vystihuje podstatu celé knihy.

Nature from Native Spirits Tribal Community

Chcete se vydat na tajuplnou cestu a poznat všechna tajemství šamanismu? Chcete se dovědět něco o sobě, sestoupit do hlubin své mysli a objevit své silové zvíře? Chcete objevit kouzlo rituálů a snů? Za doprovodu šamanských bubnů se vám pomocí této knihy otevře nová cesta, dosud nepoznaná. Ať už ji podniknete s pomocí výtvarného umění či přírody - Probuzení do duchovního světa vám bude skvělým průvodcem. Dovíte se i něco o smrti a její úloze na šamanské cestě. Stačí pouze otevřít svou mysl a číst.

Probuzení do duchovního světa: Šamanská cesta přímého poznání je kniha z pera psychoterapeutky Sandry Ingerman a učitele šamanismu Hanka Wesselmana. V 15 kapitolách vás autoři seznámí s tím, co všechno obsahuje šamanská cesta a její další aspekty, které jí mohou ať už kladně či záporně ovlivnit. Nechybí ani několik cvičení, které vám má předkládané poselství ještě více přiblížit a osvětlit vám dané problémy. Autoři v této příručce postupují systematicky. Nejprve vás seznámí se základy šamanismu. Dále pokračují s tím, co vlastně šamanská cesta obsahuje a další aspekty (jako příklad uvedu např. kapitoly Jak se znovu spojit s přírodou, Síla obřadů a rituálů či Prožitková práce se smrtí a umíráním).

"Všichni autentičtí vizionáři se shodnou na tom, že stát se šamanem je volání osudu. Není to profese, kterou si člověk vybere."

TumblrVelkým plusem je i zvukový materiál, který doprovází některá cvičení. Zdarma jej můžete stáhnout na stránkách nakladatelství Synergie. Obsahuje například zvuky chřestění, hvízdání či bubnování, které vám pomohou při některých meditacích. Autoři nezapomínají ani na další spoluautory, kteří do knihy přispěli svými příspěvky.

A jaké jsou mé dojmy z této výjimečné a neotřelé knihy? Jakožto úplný začátečník a zelenáč v otázce šamanismu mohu tuto knihu jen doporučit. Obsahuje řadu důležitých a cenných údajů, která vám šamanismus přiblíží a pomůže vám v dalším duchovním rozvoji. Systematické rozčlenění hlavních problémů do kapitol je velmi užitečné - čtenář má tak možnost ihned se vrátit k tomu, co zrovna potřebuje řešit. Pokud se o toto téma zajímáte, pak pro vás tato kniha bude velmi užitečným pomocníkem (stejně jako mně).

Šamanskou cestu přímého poznání bych doporučila všem, kteří se zajímají o otázky duchovního světa a chtěly by je poznat i z jiné stránky. Autoři skvěle přibližují základní principy šamanismu a toho, jakou roli hraje šamanismus v duchovní sféře.

Celkové hodnocení: 85 %

Děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum za poskytnutí recenzního výtisku.