pondělí 4. srpna 2014

ADD YOURS: Knižní edice (srpen)


Rozhodla jsem se zapojit do skvělého projektu, který vymyslela Judit z My Alternative World of books. Její příspěvek a pravidla najdete ZDE.
Cílem je odpovědět na několik otázek, která se týkají různých témat a podobně.

Autor s úžasným smyslem pro humor

Like da Boxers??? by Tadichiki-chan on deviantART

Možná budu už trapná, ale opět tuto příčku získává Darren Shan. Ne že by Darren ve svých knihách ten humor až tak využíval, ale když už to dělá, tak je geniální. Vzhledem k hororovému prostředí jeho knih je to většinou i morbidní, což já mám přesně ráda. Darren vždy vytvoří několik postav, které se navzájem třeba moc nežerou. Jejich dialogy pak stojí vážně za to (jako příklad Gavnerovy trenky se slony).

Autor, který si to u mě pořádně podělal

Jak příhodná otázka. Odpověď? Andrea Cremer. Je to vážně škoda, protože její styl psaní vážně miluju. Ale to, co provedla po prvním díle se svojí sérií Smečka? Ještě bych přežila druhý díl, tam to nebylo až TAK hrozné. Ale Oběť? Andrea se evidentně zbláznila, spláchla všechny dobré nápady do záchodu a utopila je. Ten konec je vážně strašný. Navíc vytvořila postavu Shaye, jednoho z největších tupců pod sluncem (Addie z Shatter Me má společnost, Tahereh to ale udělala úmyslně). Dokázala bych se přes ten konec Oběti přenést. Dokázala. To by ale nesměl přijít čtvrtý díl, který momentálně čtu. Byla by to vážně skvělá kniha. Nebýt toho, že ten konec se tam příšerně odráží a celý dojem kazí. Jak mám tedy nějak pozitivně hodnotit knihu, na kterou jsem se moc moc těšila, ale ukončení třetího dílu to celé podělalo? Děkuji, Andreo. Vážně děkuji.

Kniha, kterou sem četla na veřejnosti....a byl to fakt špatný nápad

We Were Liars by E. Lockhart

Opět jasné jako facka. We Were Liars od E.Lockhart. Nemůžu vám tu přesně říct, o co šlo. Ale jedno je jasné - cestující ve vlaku se asi hodně divili, když mě zahlédli. Rozmazaná řasenka a úplně rudé tváře. Bingo! A to lapání po dechu a vzduchu? Bingo! Nikdy nečtěte knihy, které vás rozbrečí na veřejnosti. Nikdy.

Kniha, která mi o něco zpříjemnila dětství

Finduilas is Led Past Turin at Nargothrond, by Ted Nasmith (from The Silmarillion, by J.R.R. Tolkien)

Mohla bych uvést Harryho Pottera. Mohla. Ale neudělám to. Uvedu radši Silmarilion od Tolkiena, jehož kouzlo jsem poprvé objevila v čerstvých 11 letech. Byla jsem na sebe vážně pyšná, protože sestřenka pořád říkala, že Silmarilionu pořádně neporozuměla, a to je už dávno dospělá. No a co? Silmarilion mi až na ta jména nijak složitý nepřišel. Dokonce se mi líbil víc než samotný Pán prstenů, který mi přišel až moc zdlouhavý. Díky Silmarilionu jsem totiž na delší dobu podlehla kouzlu Tolkiena, které mne drží až dodnes.

Hrdina, kterého každý miluje...kromě mě

Perfection | via Tumblr

Očekávám plno vražedných pohledů a rozzuřených fanynek. Já vím, Amy. Raději přenechám Alexandra Barringtona z Měděného jezdce tobě. Měla jsem v plánu ze začátku napsat o Travisovi Maddoxovi, ale toho pár lidí taky nesnáší. A tak jsem raději vybrala Šuru. Alexandr není až tak špatný, ale v celkovém kontextu mi prostě nesedl (i když jsem ho měla radši než Taťánu). Byl na mě moc majetnický a prostě... nevím. Měla jsem dokonce radši i jeho kamaráda Dimitrije.Taky mi nepřišlo fér, jak se Alex choval vůči Dáše. Chápu, že se asi zamiloval do Taťány, ale pro mě Alexandr zůstává majetnickým a urážlivým týpkem.

Hrdinka, která mi je podobná (které bych se chtěla podobat)

aaron warner | Tumblr

Bec z Demonaty. Zjistila jsem, že je v mnohém jako já. Nejsem sice žádná keltská kněžka a ani nic podobného. Ale pokud jde o rozhodování, tak jsme si celkem podobné. Pokud by Bec měla nějaké znamení zvěrokruhu, tak určitě štíra. Nevím, jestli bych chtěla být úplně v její kůži, ale v rámci možností se zachovala nejlépe jak mohla. Asi bych chtěla mít víc její odvahy, protože to, co se ve své knize předvedla, je obdivuhodné. Pokud bych měla vybrat hrdinku, které bych se chtěla podobat, pak určitě Juliette Ferrars z Shatter Me. Podotýkám ale, že až té Juliette z Ignite Me, která je sebevědomá a nebojí se jít přes mrtvoly.

Postava, která si mě získala víc než hlavní hrdinové

☺️

Isaac z knihy Hvězdy nám nepřály. Už jsem se zmiňovala o tom, že se mi filmové zpracování líbilo daleko více než samotná kniha. Pokud bych brala knihu, pak je Isaac jasnou volbou. Hazel Grace jsem to moc nebaštila (jasně, má rakovinu a tak kolem), ale sympatická mi moc nebyla. Pokud jde o Augusta, tak také nechápu, proč je kolem něho takový boom. Přimhouřila bych oko pouze u jeho ztvárnění Anselem, protože Ansel je zlatíčko. Takže tu máme Isaaca, jehož hlášky byly velkolepé.

Pár, k jehož vzniku jsem se modlila prakticky celou knihu/sérii (a když to přišlo, překonalo to moje očekávání)

Carlos Fuentes/Giancarlo Vidrio - Perfect Chemistry Photo (30844442) - Fanpop fanclubs

Zabrousíme trochu mezi gangy. Kiara a Carlos Fuentes z Rules of Attraction. Už od začátku bylo jasné, že mezi těmihle dvěma něco bude. Moc se mi líbilo, jak je Kiara oproti Carlosovi odlišná. Normální holka, která je svoje a koktá. Prostě žádná supermodelka. Carlos je oproti tomu pěknej bouchač, kterej se nebojí sebevětší rvačky. Jakmile tedy spolu tihle dva začali chodit, byla jsem v sedmém nebi. Ne, že bych neměla ráda Alexe a Brittany, ale Kiara a Carlos jsou prostě ňuňu.

HOT TOPIC: Moje jedna rada, kterou bych dala ostatním blogerům při psaní recenzí (z pohledu čtenáře)

Nebojte se napsat negativní recenzi. Já vím, že se dost často bojíte, že vám za to někdo vynadá, ale proč nebýt upřímní? Je to váš názor, vy na něj máte právo. Nikdo by vám ho neměl brát. Každý čtenář má svůj vkus. Nemůžou se nám líbit stejné knihy, tak to prostě je. Chápu, že je to občas celkem těžké, ale i negativní reklama je reklama, ne? To, co se vám nelíbí, se třeba může líbit někomu jinému.

Otázka na tělo: Jak prožívám, když někdo zkritizuje mojí oblíbenou knihu?

Špatně. Většinou se teda snažím zachovat poker face a nereagovat, ale je to těžké. Jsem dosti výbušná a svoje názory si hlídám. Neměla bych, ale občas je toho prostě moc. Odnesou to pak většinou moji přátelé na síti, u kterých se vybouřím. A je to v pořádku. Jde hlavně o moji milovanou sérii Shatter Me, u které jsem už párkrát měla namále. Dokážu ocenit i negativní recenzi, to určitě. Musí mít ale nějaké pádné argumenty k tomu, proč se vám ta kniha nelíbila. Musíte mne přesvědčit. Kupříkladu takové Shatter Me - četla jsem ho i v angličtině i v češtině. A vím, co se vám na tom v češtině nelíbí. Překlad je vážně skvělý, o tom žádná. Autorčin styl ale v češtině prostě nevynikne. Volné asociace a myšlenky... pocity... to všechno doopravdy zažijete pouze v angličtině. Já jsem sérii četla prvně v angličtině, takže se mi občas nedivte, pokud vyletím z kůže. Přečtěte si tuhle sérii v angličtině, prosím. Nevíte, o co přicházíte.

1 komentář :

  1. To co jsi napsala na ty dvě poslední otázky... mluvíš mně z duše!

    OdpovědětVymazat