pátek 14. listopadu 2014

Recenze - Otevřené manželství

Otevřené manželstvíOficiální anotace

Potřeba drobného rozptýlení se může snadno vymknout z rukou…

Mia Allenová si na život v Anglii nikdy nezvykla. Všichni její přátelé zůstali za oceánem, zatímco ona se dusí v nudě maloměsta kousek od Oxfordu. Návrat nepřipadá v úvahu, poněvadž její muž Kit si zdejší pospolitost a především práci učitele na soukromé škole navýsost užívá.

Trochu vzruchu do rutiny běžných dní by ráda vnesla také Kitova nadřízená Charlie. Nekonečná frustrace z manželství s odtažitým Robem ji stále častěji přivádí k úvahám, jak by mohla od života získat něco víc. A pak se seznámí s Miou.

Hned první setkání obě ženy utvrdí v tom, že konečně našly spřízněnou duši. Obě rodiny se začnou scházet, vše se zdá být na nejlepší cestě. Zdání ale klame: vzájemná přitažlivost zamotá vztahy všech čtyř aktérů do nepřehledného uzlu. Až příliš pozdě si někteří uvědomí, že při sexu neobnažujeme jen tělo, ale i duši – a že když se přestaneme ovládat, je to hlavně duše, kterou dáváme všanc.

Romány od Tess Stimson z řady Inteligentní romány pro inteligentní ženy z nakladatelství Domino jsem si naprosto oblíbila. Autorčin styl mi přesně sedne, takže jsem se ihned vrhla i po autorčině dalším díle. Téma mě navíc zaujalo více než u předešlých dvou knih. Takže jsem měla jasno!

An Open Marriage

Na ukázku tu máme pouze zahraniční originál. V porovnání s naší obálkou jsem stoprocentně pro tu naši - je jednoduchá, elegantní, barevně pěkně sladěná. Originál je také velmi vydařený - ale protentokrát volím naši.

Mia Allenová, bývalá novinářka, se přestěhovala za svým manželem Kitem do Anglie a nechala tak svou rodinu i přátele za oceánem. Na první pohled ideální život na maloměstě ale po čase začne být dost nudný... Kitova nadřízená Charlie se celý život snažila podřizovat svému manželovi Robovi, který sexu stejně jako každý správný playboy přikládá sexu velkou váhu. V poslední době se pro Charlie ale sex stává pouhou rutinou. Co se stane, když se ze dvou párů stane čtyřka a začne se experimentovat? Dokážou původně dvě manželství přestát toto vzrušující ozvláštnění a povstat z popela, či jsou odsouzena k úplnému zániku?

Swinging And Non Monogamous LifeStyles | SwingLifeStyle BlogOtevřené manželství je samostatně stojícím románem z pera Tess Stimsonové, jejíž romány u nás v překladu vycházejí u nakladatelství Domino v edici Inteligentní romány pro inteligentní ženy. Jak už sám název napovídá, autorka přináší svým čtenářům velmi zajímavé téma týkající se jedné z možností, jak si ozvláštnit vztah - experimentování a sex ve více lidech.

I když se zdá, že se celá zápletka točí jen a pouze okolo sexu a  milostných hrátek, není tomu tak. Autorka se daleko více zaměřuje na psychiku svých hrdinek a to, jak jejich experimentování dopadá na samotná manželství a na děti. Celý příběh je ozvláštněn i flashbacky do minulosti, což dodává celému vyprávění na komplexnosti a čtenáři tak daleko lépe pochopí souvislosti a samotné hrdiny.

"Chci," povídá, "aby sis to tady s Miou rozdal."

"Co tomu říkáš?" nadhodí Kit a tázavě se na mě podívá.

A teď něco málo k samotným hrdinům. Na začátek nutno říci, že Tess Stimson své charaktery dokáže vykreslit s důkladnou precizností - nejinak tomu je i u Charlie, Mii a dalších postav. Hrdinky jsou tak velmi uvěřitelné a čtenáři se s nimi mohou snadno ztotožnit. Hlavními vypravěčkami jsou Mia a Charlie, které na první pohled působí jako dva protiklady. Mají ale více společného než si myslí. Obě by pro záchranu svého manželství udělaly cokoliv. Autorka neopomíná ani vedlejší postavy - oba manžely a samozřejmě také obě dcerky.

Before I dieA jaké byly moje dojmy ze čtení této zajímavé a poutavé knihy? Na Otevřené manželství jsem se moc těšila už od začátku. Byla jsem zvědavá, jak se autorka dokáže s tématem poprat. Povedlo se jí to velmi bravurně. Z obou hrdinek jsem si oblíbila hlavně Miu, která je občas sice trochu ráznější, ale alespoň si dokáže dupnout.

A i když je Rob velmi okouzlující a určitě sexy, Kit to u mě vyhrál na plné čáře. Velké plus za zapojení vedlejších dějových linií, jako události v Kitově práci či události v rodinách obou párů. Otevřené manželství mi tak dává chuť se ihned pustit do dalších autorčiných výtvorů.Víc takových knih.

Otevřené manželství bych doporučila všem čtenářům, kteří mají rádi romány z reálného života a řešící problémy převážně ohledně rodiny. A pokud máte rádi i nějakou tu erotiku v knihách, přijdete si zajisté na své.

Celkové hodnocení: 88 %

Děkuji nakladatelství Domino za poskytnutí recenzního výtisku.