středa 31. prosince 2014

Recenze - Magie

Příručka Magie je určena praktikujícím "čarodějům" a "čarodějnicím" a nabízí jim informace, rituály, cvičení, zaklínadla a rady, jak do každodenního života začlenit psychickou sebeobranu a ochrannou magii. Tyto obranné techniky chrání člověka proti psychickým útokům, kletbám a dalším formám negativity, jež ohrožují náš domov nebo zdraví. Podle autorky mají všichni lidé jisté psychické schopnosti (jasnovidnost, empatie, intuice…), které mohou využít při obraně proti negativní energii. Čtenář se díky jednoduchým dotazníkům dozví, v čem spočívá jeho silná stránka, naučí se stanovit hranice ostatním lidem, definovat problém na základě varovných příznaků a udržet se fit po fyzické, psychické i spirituální stránce.

Vždy jsem se zajímala o nějaké ty základy magie a podobné věci, a tak mě napadlo, že by mi tahle poměrně uzounká knížečka mohla být skvěle nápomocná a mohla bych se z ní i něco užitečného dozvědět. A měla jsem pravdu, protože svůj účel splnila dokonale.

Practical Protection Magick: Guarding & Reclaiming Your Power

U podobných knih a příruček se většinou na obálky moc nedívám, jelikož je pro mě daleko důležitější obsah. U téhle jsem si to ale nemohla odpustit, jelikož jsou dokonalé. Jak originál, tak ta naše. Osobně fandím té naší, protože spojení černé a zlaté miluji. Moc pěkné jsou i ornamenty, především ty se sluncem. Fialovým originálem bych však také nepohrdla.

Zajímala vás někdy magie? A nemyslím tím tu ze světa Harryho Pottera. Myslím tu reálnou. Ano? Pak je tato kniha přesně pro vás. V šesti kapitolách se postupně dovíte vše, o čem se vám ani nesnilo. Nejprve si ujasníte základní pojmy a následně vás budou provázet čtyři základní živly. Dovíte se něco o nadpřirozených schopnostech jako celku, následně o psychických útocích a jak se jim bránit, jak poznat energetického upíra či emocionálního upíra, jak skloubit péči o tělo s psychickými atributy či jak ochránit prostor pomocí magie. Vše navíc doplňuje interaktivní materiál v podobě různých dotazníků, zaříkadel a dalších vymožeností. Jste připraveni se ponořit do světa magie?

The Vampire DiariesMagie je jednou z mnoha knih z pera Ellen Dugan, která se zabývá praktikující magií a dalšími věcmi. Jde v podstatě o jakousi příručku nejen pro praktikující magiky, kteří se chtějí dovědět něco nového, zvláště z té praktické stránky. Kniha je rozdělena do šesti kapitol plus úvodu, ve kterém jsou vysvětleny některé základní pojmy potřebné pro práci s knihou. V těch dalších jsou postupně rozvíjeny různé schopnosti - v první kapitole například naleznete hned několik dotazníků, které vám pomůžou najít vaše silné a slabé stránky. Ty další jsou věnovány čtyřem základním živlům a věcem spojeným s nimi - především psychickým útokům, jak jim čelit, jak poznat emocionální a energetické upíry a jak efektivně ochránit prostor.

"Na svých cestách jsem potkala nejrůznější lidi - ano, i psychické upíry."

Velkou výhodou knihy je to, že je zaměřena především prakticky a je plná různých užitečných rad, zaklínadel a dotazníků, díky kterým se hned dovíte, v čem jsou vaše silné či slabé stránky. Dalším plusem jsou krátké citáty na začátku každé kapitoly či pasáže, které zpříjemňují samotné čtení. Další plusy? Magie je přehledná a přesná - pomocí rozvrstveného obsahu je možné si dané informace okamžitě vyhledat.

-advanture bedA jaké jsou osobní dojmy z čtení této zajímavé publikace? Za sebe bych knihu určitě doporučila, jelikož splnila všechna má očekávání. Neztrácela jsem se v nevysvětlených pojmech, vše jsem vždy a jednoduše našla a dozvěděla jsem se spoustu informací, o kterých jsem neměla dosud ani tušení. Navíc velmi oceňuji praktické rady, které jsou dle mého názoru daleko užitečnější než kdyby kniha měla o deset stran "pouček" navíc. Citáty na začátku kapitol jsem hltala s velkým nadšením, a tak mi nezbývá, než tuto knihu vřele doporučit všem "z oboru" i těm, kteří by se o magii teprve chtěli něco dozvědět.

Magie je kniha, kterou bych doporučila všem, kteří se o ní zajímají a rádi by získali do své knihovny přehlednou publikaci plnou praktických tipů a zaříkadel.

Celkové hodnocení: 87 %

Děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum za poskytnutí recenzního výtisku.