úterý 28. dubna 2015

Recenze - Plamen

Plamen (Sky Chasers, #3)Oficiální anotace

Sci-fi trilogie o vesmírném putování dvou lodí za osídlením Nové země, jediné naděje na přežití lidstva, míří do napínavého finále. Waverly a členové posádky Empyrea byli poraženi a jejich loď zničena. Zatímco Kierana vzala pod svá ochranná křídla kapitánka Nového obzoru Anne Matherová, Waverly se spojila se záhadným starcem, který chce Anne svrhnout. Ze Setha se stal uprchlík, navíc je zraněný a jeho stav se zhoršuje. Waverly, Kieran i Seth bojují o totéž – snaží se zachránit své milované – budou k tomu však muset podstoupit nejedno riziko… a také nejednu oběť.

Série Vesmírná pouť se v naší blogosféře mihla pouze chvilku po vydání a následně nedávno, kdy se první dva díly objevily v Levných knihách. Je to vážně škoda, protože je to jedna z mála vesmírných sérií, které jsem hltala jedním dechem. Tudíž jsem si nemohla nechat ujít ani závěrečný díl, ve kterém by se vše mělo vyřešit a vysvětlit.

Flame (Sky Chasers, #3)Flame (Sky Chasers, #3)

Do našich obálek jsem se zamilovala na první pohled. Něco na nich prostě je. A ty barvičky vypadají naživo fakt moc pěkně. Nezklamal mě ani originál - taky by mi nevadilo mít ho na poličce. Obálka vpravo pak není vůbec špatná, jen bych vymazala to růžové cosi.

Vesmírné putování dvou lodí na Novou zemi pokračuje. Po tragických událostech bylo Empyreum zničeno a jeho posádka byla z velké části převezena na Nový obzor. Tento osud potkal i Waverly, která díky vzpurné povaze skončila ve vazbě a Kierana, kterého si pod svá křídla vzala samotná velitelka Anne Matherová. Sethovi se podařilo uprchnout. V temných zákoutích Nového obzoru se formuje povstání, které hodlá Matherovou svrhnout. Může Waverly důvěřovat tajemnému doktorovi, který se chce velitelce Anne pomstít? Dokáže Kieran odolat lákavé nabídce moci, kterou mu Matherová nabízí? Překoná Seth všechny překážky a zachrání dívku, kterou miluje?

Plamen je třetím a závěrečným dílem trilogie Vesmírná pouť z pera Amy Kathleen Ryan. Závěr této vesmírné série se odehrává především na palubě Nového obzoru (a částečně i zničeného Empyrea). Příběh je opět vyprávěn ze tří pohledů, které se střídají vždy po kapitole - Waverly, Seth a Kieran. Díky tomu mají čtenáři možnost nahlédnout na celou situaci z více perspektiv a udělat si vlastní názor na chování hrdinů. Rýsující se povstání jen zvyšuje napětí. Oproti předchozím dílům je Plamen ještě akčnější a jako obvykle plný překvapení. Nic není takové, jak se zdá. Z přátelství se může během okamžiku stát nepřátelství na život a na smrt. Celá série se mezi čtenáři uchytila především díky své temné, místy nechutné a mrazivé atmosféře. Stejné je to i v Plamenu.

Nešlo o to, že tu mělo být poměrně bezpečno. Necítila se bezpečně. Její matce něco provedli, něco hrozného. Tím si byla jistá.

Pokud jde o postavy, autorka se vážně činila. Od prvního dílu došly pěkně daleko - Amy Kathleen Ryan dokázala vytvořit uvěřitelné charaktery, s kterými se čtenář dokáže ztotožnit (alespoň povahově). Waverly je příkladem silného dívčího charakteru, který má ale své vlastní chyby a její prioritou je její matka. Kieran se po událostech, které se odehrály na Empyreu, konečně poučil, ale je vystaven novému nepříteli - nátlaku samotné Anne Matherové. Seth se zase snaží stůj co nestůj nepokračovat ve stopách svého otce. Mimo hlavní trojici se zde objevují i postavy z předchozích dílů. Nejzajímavějším charakterem je velitelka Nového obzoru, Anne Matherová, která čtenářům ukazuje, že nic není černobílé.

GirlA jaké jsou mé dojmy ze závěrečného dílu jedné z mých oblíbených sérií? Musím se přiznat, že Mlhovina mě fascinovala už od prvního dílu, i když mi u ní bylo špatně a v mnohém jsem s autorkou nesouhlasila. Moc vesmírných knih jsem nečetla, tudíž beru Mlhovinu jako jednu z prvních. Od té doby jsme ale spolu s hrdiny urazili dlouhou cestu a dorazili až do cíle. Plamen je naprosto geniální. Líbilo se mi na něm všechno - spousta akce, kterou jsem ani nečekala, politické a náboženské intriky, mrtvoly a perfektní konec. Dokonce mi přestal vadit i Kieran, kterého jsem do té doby nemohla ani cítit. Amy Kathleen Ryan umí, a proto doufám, že si v budoucnu budu moci přečíst nějakou její další knihu.

Plamen (potažmo celou sérii) bych doporučila všem, kteří mají rádi příběhy z prostředí vesmíru a nebojí se podivného příběhu plného intrik a násilí.

Celkové hodnocení:  95 %

Děkuji internetovému knihkupectví Megaknihy za poskytnutí recenzního výtisku.