úterý 7. listopadu 2017

Recenze - Víš, že tě miluju?

Víš, že tě miluju? (The DIMILY Trilogy, #1)Oficiální anotace

Na léto v Kalifornii se Eden vůbec netěší. Má ho totiž strávit v nové rodině svého otce, kterého už tři roky neviděla. Prázdniny by měla prožít s třemi nevlastními bratry a novou „matkou“ – lidmi, které vůbec nezná a ani netouží poznat.

Na největší komunikační problémy naráží s Tylerem, nejstarším z bratrů. Nevyzná se v jeho divoké povaze, nemůže vystát jeho drzý pohled a ego vyšší než kopce v Beverly Hills. Pořád na něj ale někde naráží a čím víc poznává jeho svět nekonečných večírků a her, při kterých se porušují pravidla, tím víc jí zajímá. Začíná ztrácet hlavu pro lásku, která je zakázaná…

Série DIMILY je evidentně v zahraničí (alespoň UK) velkým bestsellerem. Jako tornádo vlétla i do našich knihkupectví, a tak jsem byla přirozeně zvědavá, co se pod touhle zkratkou skrývá. Contemporary poslední dobou až tak často nečtu, takže to byla vítaná jednohubka na jedno odpoledne.

Did I Mention I Love You? (The DIMILY Trilogy, #1)Did I Mention I Love You? (The DIMILY Trilogy, #1)

Nemám výhrady ani k jedné obálce - všechny se k příběhu skvěle hodí a dle mého názoru jsou velmi vyvedené!

Hollywood Hills from a tree lined Beverly Hills Boulevard, Los Angeles, California.Eden svého otce nenávidí. Před třemi roky z jejího života odešel a založil si novou rodinu. Proto je více než překvapivé, když Eden souhlasí s návrhem strávit prázdniny v Kalifornii s ním a jeho novou rodinou. Eden do stropu nadšením zrovna neskáče. Její tři nevlastní bratři jsou odlišní jako den a noc, stejně jako nová "macecha". Nejstarší z bratrů, Tyler, jí navíc bojkotuje, jak jen to jde. I přesto, že je to egoista a potížista, mu ale Eden pomalu propadá... Má tahle zakázaná láska budoucnost?

Víš, že tě miluju? je prvním dílem trilogie DIMILY (zkratka pro název série v originále - Did I Mention I Love You) z pera Estelle Maskame. V zahraničí se těší série velké popularitě, ve Velké Británii se dokonce zařadila do žebříčku pěti nejlepších young adult všech dob. DIMILY je klasická romantická contemporary, která si zahrává s poměrně kontroverzním tématem - zakázanou láskou mezi nevlastními sourozenci. Zároveň se ale autorka zaměřuje i na problémy v rodině a na vztahy všeobecně. Téma zakázané lásky není nic nového, přišla s ním například i Abbi Glines ve své sérii Too Far. Víš, že tě miluju? by mohla klidně být kombinací Abbi Glines, Taryn Fisher a Colleen Hooverové. Autorčin styl psaní je velmi čtivý, proto je kniha ideální oddechovkou. Nelze od ní čekat nic originálního - je tu jedno klišé za druhým a vlastně i tušíte, jak to dopadne. I tak bych knihu ale neodsuzovala - rozhodně je inteligentnější, než její sestřenka Rosemary Beach od Glinesové.

Vtom mou pozornost zaujme vzdálené vrčení, rachot motorů a svist vrtule. Zvuky se rychle blíží a já zvednu hlavu k obloze. Blíží se k nám helikoptéra losangeleské policie.

Z velké části na tom mají svůj podíl i hrdinové, kteří se chovají racionálněji a místy mají i mozek, narozdíl od Rushe a Blair z Rosemary Beach. Eden není těžké si zprvu oblíbit. Má problémy s otcem a pokud jste někdy byli v podobné situaci, dokážete se s ní i sžít. O trochu horší to začíná být ve chvíli, kdy na scénu vstupuje Tyler, naprosto úžasný potížista, btw. také její nevlastní bratr s tragickou minulostí (jakoby žádný bad boy z YA románků nemohl být normální kluk se šťastnou rodinou...). I když nejsem obecně moc velkým fanouškem bad boyů (Rushe nenávidím), Tyler na tom nebyl tak špatně. Dokonce jsem si ho i celkem oblíbila. Asi za to může fakt, že Tyler není obsesivně majetnický jako jeho knižní kolegové. To byla velmi příjemná změna. Eden samozřejmě musí mít i nějakou tu rivalku, kterou se zde stává Tiffani. Přišla mi jako majetnická mrcha. Tečka. Konec. Musím vyzdvihnout Edeninu novou rodinu - především její macechu, která byla překvapivě milá a fajn. I její nevlastní bráchové.

Santa Monica pier Pinterest: ||• ISayPerhaps •||A jaký je můj ucelený názor na tuhle romantickou jednohubku? Překvapivě se mi to líbilo. Po katastrofě jménem Rosemary Beach jsem byla ke knihám s "nepravým incestem" poměrně skeptická. Jsem totiž absolutně alergická na majetnické bad boye (Rush z RM nebo Travis z Krásné katastrofy), takže jsem přirozeně očekávala, že bude i tady. Ale nebyl! Když přehlédnete všechna cukrová klišé, najdete báječnou oddechovku s příjemným prostředím Kalifornie. Sice jsem některé chování hlavních postav neschvalovala, to mě ale rozhodně neodradí od pokračování, na které se vážně těším.

Víš, že tě miluju? bych doporučila všem, kteří hledají romantickou YA oddechovku a nevadí jim klasická klišé.

Děkuji internetovému knihkupectví Martinus.cz za poskytnutí recenzního výtisku.