čtvrtek 22. listopadu 2018

Měsíční shrnutí za říjen 2018


Co jsem přečetla, zrecenzovala a zhlédla za září?
To vše můžete najít v tomto článku.

Přečtené knihy


The Lost Sisters (The Folk of the Air, #1.5)The Lost Sisters

Vůbec jsem netušila, že se ke Cruel Princovi chystá nějaká novela, takže o to víc jsem byla překvapená, když jsem zjistila, že je z pohledu Taryn (reakce na začátku - Kdo je sakra Taryn? Vždyť Jude má jen starší ségru Vivi...). Bylo to fajn, ale pořád bych radši něco z pohledu Jude. Taryn mi až moc připomíná Elain z Acotaru, kterou nesnáším, so... Víc Cardana a Jude, please?

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček




Cesty se rozcházejí (Carve the Mark, #2)Cesty se rozcházejí

Pokud si pamatujete, tak jsem nebyla moc velkou fanynkou Čar života. První díl Divergence od Veronicy Roth miluju a doporučuji naprosto všem. Další dva díly ale byly hořkým zklamáním. Po dlouhém čekání na Čáry života se ale žádná oslava také nekonala. Přišlo mi, že se Veronica časem spíše zhoršuje... Druhý a závěrečný díl Čar života, Cesty se rozcházejí, naštěstí tak strašný nebyl. Žádný zázrak to nebyl, co si budeme povídat, ale hlavní hrdinové mě konečně přestali štvát a dokonce jsem si oblíbila i Cyru. Palec nahoru za Eijehovy kapitoly, které to trochu vyvažovaly. Konečně jsem se dočkala i nějaké akce. Palec dolů jen za zbytečné plot twisty, které byly wtf a drama mezi Akosem a Cyrou (nebylo vůbec potřeba).

Hodnocení na GR: slabší 4 z 5 hvězdiček


Heart of Iron (Heart of Iron, #1)Heart of Iron

Od Ashley Poston jsem četla už Geekerellu, a ta byla boží. Heart of Iron celkem dostála svému hypu - je to retelling Anastázie, kterou jsem ale nikdy neviděla, takže jsem to pokládala jen za další sci-fi příběh. Autorčin styl vyprávění byl chytlavý, postavy celkem zajímavé (i když Anu bych zabila). Ve svém žánru jsem už četla lepší série (These Broken Stars, Illuminae), Heart of Iron ale vůbec není špatné a jsem zvědavá, s čím přijde dál. Největší plus za Jaxe a Diho. A romanci mezi člověkem a robotem - to bylo boží.
Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček


#Murdertrending (MurderTrending, #1)#Murdertrending

Na Murdertrending jsem narazila úplnou náhodou na epic reads. Anotace mne ale okamžitě zaujala, a tak jsem se rozhodla si knížku před Halloweenem přečíst. Neprávem obviněná z vraždy a uvězněná v reality show spolu se sériovými vrahy? Proč ne. Místy to bylo klasicky klišoidní YA, která se ale četla sama. Čtení jsem si užila a překvapilo mne, jak moc gory některé scény byly. Autorka předvedla detailně popsané a nechutné vraždy, které byly jednou z nejlepších částí příběhu. Ráda si přečtu dvojku.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček


RWBY: Official Manga Anthology, Vol. 1: Red Like Roses (RWBY Official Manga Anthology, #1)RWBY, Vol. 1

Jako věrný fanoušek seriálu RWBY jsem tuhle mangu povinně musela mít. A výsledek? Nebylo to vůbec špatné. Jako oddechová jednohubka to splnilo svůj účel - některé příběhy lepší, některé slabší. Obecně mám radši tým JNPR, takže bych ocenila víc storek s nimi. Pyrrha se tam mihla jen dvakrát. :(

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček




KsiÄ™ga Przyjaciół Natsume 1Księga Przyjaciół Natsume 1

Moje první přečtená "knížka" v polštině... hahaha. Byla to pořádná výzva. Polovině věcí jsem sice moc nerozuměla, takže bych Natsumeho hodnotila asi jinak, kdybych ho četla v jiném jazyce, ale bylo to fajn. Hlavní pointu jsem pochopila a jako mangu bych doporučila. Je to slice of life, takže v každé kapitole máme nějaké nové setkání s novými yokai. Jako začátek série super.

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček



Wolf's Rain, vol 1 (Polish)Wolf's Rain, vol 2

Wolf's Rain, Vol. 1 & 2 - MANGA MĚSÍCE

Wolf's Rain je jedno z nejlepších a nejsmutnějších anime, které jsem kdy viděla. Sice je starší, ale to vůbec nevadí. Proto jsem byla neuvěřitelně nadšená ze zjištění, že v Polsku vydaly oba díly mangy, kterou jsem si okamžitě musela koupit (byla to láska na první pohled). I přes polštinu jsem se mangami prokousala v rekordním čase a musím říct, že jsem spokojená. Sice se to od anime trochu liší, ale nevadilo mi to. Vlci jsou pořád vlci... a Cheza a Kiba! :3 Doporučuji. 

Hodnocení na GR: 4.25 z 5 hvězdiček

The Mirror In My Dorm RoomThe Mirror in My Dorm Room

Příběhově by to mohlo být zajímavé, jelikož cestování časem mám ráda a mystery navíc znělo zajímavě, ale sorry... ne. Angličtina sice není mým rodným jazykem, ale i tak mi styl psaní autorky vůbec nesedl. Není to tím, že by to nebylo čtivé, ale věty působily, jako by to psala slečna na základce. Pokud na tuhle knihu narazíte, radši se jí vyhněte. 

Hodnocení na GR: 1.5 z 5 hvězdiček




High School DxD, Vol. 1High School DxD, Vol. 1

Hlavní hrdina DxD, Issei, má jediný sen - mít vlastní harém slečen. Naprosto miluje ženské křivky (hlavně prsa) a udělal by pro ně cokoliv. Co se stane, když se najednou stane démonem a členem domácnosti se spoustou krásných holek? DxD jsem viděla jako anime a naprosto se do něj zamilovala. I když nejsem kluk, líbilo se mi to. Je to super vtipné a manga je stejně jako anime prostě hilarious. Mým princem je samozřejmě Kiba :3 Doporučuji!

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček



Zrecenzované knihy


Vzhůru za slávou (The School for Good and Evil: The Camelot Years, #1)DinosauriumCesty se rozcházejí (Carve the Mark, #2)Kore Jamazaki: Čarodějova nevěsta 04


Zhlédnuté filmy, seriály a anime



posterYami Shibai 6

V současné době závěrečná série krátkých hororových příběhů Yami Shibai je konečně ukončená, tudíž jsem se na ni mohla v říjnu mrknout. Je celkem škoda, že se kvalita odvíjí od toho, jak dobrý je samotný příběh. Co se týče animace, nemám s ní nejmenší problém, horší je to s příběhy. I když jsou japonské příběhy velmi často dost creepy, tahle sezóna se moc nepovedla. Pořád je to ale fajn průměr - na zabití času ideální.

Hodnocení na ČSFD: 3 z 5 hvězdiček



posterReady Player One

Ready Player One jsem chtěla vidět až poté, co si přečtu knihu. Bohužel se mi to ale nepovedlo. Spolubydlící se rozhodla, že si uděláme filmový večer a tenhle film musím prostě vidět. A byla jsem docela příjemně překvapená. Ve světě VR se trochu pohybuju, takže vím, co vše se tam dá dělat a Ready Player One se tomu dost podobal. Bylo to zábavné, hrdinové mě bavily (až na hlavního hrdinu, meh) a záporák taky okay. A navíc všechny ty kulturní narážky! Yes, please.

Hodnocení na ČSFD: 4 z 5 hvězdiček


posterPiano no Mori

Hudební anime moc nevyhledávám. Zaprvé jich je málo, za druhé je těžké najít nějaké, které by mne zaujalo a hudba v něm mne bavila natolik, abych u anime zůstala. Nikdy bych nevěřila, že mne tak moc chytne vážná hudba. Piano no mori má nádherný příběh o mladém klukovi, který si jde za svým snem a chce se stát pianistou. Dokonce mne jeho hraní jednou i rozbrečelo, což je co říct. Doporučuji, především, pokud máte rádi Chopina.

Hodnocení na ČSFD: 4 z 5 hvězdiček



posterDoreiku: The Animation

V říjnu se mi povedlo také konečně dokoukat Doreiku, které jsem měla rozkoukané už od minulé sezóny, kdy vycházelo. Příběhově spíše průměrné, ale líbil se mi nápad, který autoři zpracovali. Ve světě Doreiku existuje mašinka, která z vás dokáže udělat otroka. Pokud neposlechnete, zabije vás to. Celý příběh je v podstatě o hledání mašinek, bojování mezi pány a otroky a tak... Pokud nemáte nic lepšího na práci, tak na to klidně mrkněte. Mě to docela bavilo.

Hodnocení na ČSFD: 3 z 5 hvězdiček


posterposter

One Room 1 & 2 Season

V poslední době jsem si oblíbila krátká několikaminutová anime, na která můžu koukat, když mám chvilku času. Patří mezi ně i obě série One Room. V případě tohohle anime se ale žádné fanfáry nekonají, protože to bylo prostě meh. Některé díly sice ušly, ale v podstatě tu jde o to, že máte kameru z pohledu vaší osoby a provádíte interakce se třemi slečnami, které na vás mají crush. Klukům to přijde možná cute a sexy, mně to přišlo bezpředmětné.

Hodnocení na ČSFD: 2.5 z 5 hvězdiček

posterposter

Monster Musume No Nichijou + Specials + OVAs

Po katastrofě jménem One Room tu mám něco daleko lepšího, a to Monster Musume. Není to anime pro každého, jelikož jde o hardcore ecchi harém. Hlavní hrdina žije spolu s bandou monster girls, které o něj bojují. Pokud mrknete na uncensored verzi, tak spousta odhalených partií a prsou. Kromě toho je to ale vážně vtipné, cute a i když nejste muž, můžete si Monster Musume užít. Mou favoritkou je harpyje Papi, která sice nemá největší prsa na světě, ale je roztomilá!

Hodnocení na ČSFD: 4 z 5 hvězdiček


posterDies Irae: To the Ring of Incarnation

Stejně jako u Doreiku, i druhou část Dies Irae jsem měla na zkouknutí ještě z předchozí sezóny. U Dies Irae jsem už jakékoliv snahy o pochopení děje vzdala, protože to prostě nejde. Spoustě lidí to sice vadí, ale DI má svým způsobem své vlastní kouzlo. Animaci to má moc pěknou a pokud vám nevadí chaos a divné věci, tak si to užijete. Já byla nakonec spokojená.

Hodnocení na ČSFD: 3 z 5 hvězdiček




posterKimi no na wa. - FILM MĚSÍCE

Konečně se dostávám ke skryté perle tohohle měsíce, a to je Kimi no na wa, v angličtině Your Name. Spolu s Koe no Katachi patří mezi anime filmy, o kterých všichni mluví a mají vysoká hodnocení. Koe no Katachi jsem už viděla, ke Kimi no na wa jsem se ale nikdy nedostala. A je to vážná škoda, protože to má nádherný příběh. Trochu cestování v čase, katastrofa, romantika... Od všeho trochu. Předem varuji, že je to smutné, ale stojí to za to! Líbit se bude i těm, kdo na anime nekoukají.

Hodnocení na ČSFD: 5 z 5 hvězdiček


posterVenom

Po příjezdu do Polska jsme se rozhodli hned v říjnu ozkoušet místní kino a jít na Venoma, který měl v té době premiéru. Trailer mne sice až tak nezaujal, ale pořád je to součást Marvel univerza, takže jsem si ho samozřejmě nemohla nechat ujít. A byla jsem vážně příjemně překvapená, protože to bylo vtipné (hlavně v kombinaci s polskými titulkami). Příběhově se to hodně podobá ostatním Marvelovkám, ale to vůbec nevadí. Už se nemůžu dočkat druhého dílu, protože to byla jízda a Venom rozhodně patří mezi mé nejoblíbenější filmy od Marvelu.

Hodnocení na ČSFD: 4 z 5 hvězdiček

posterAttack on Titan, Season 3

V říjnu také skončila třetí série Útoku Titánů, na kterou všichni, mě nevyjímaje, tak dlouho čekali. Anime se dostalo do míst, které jsem jako mangu už nečetla, tudíž pro mne byl každý díl překvapením (i když jsem měla většinu věcí stejně vyspoilerovaných). Příběh se sice ubírá úplně jiným směrem, než bych čekala, ale bavilo mě to. Jsem moc ráda, že některé postavy konečně dostaly více prostoru, protože upřímně... Erena ani Mikasu nemůžu vystát. Takže asi tak.

Hodnocení na ČSFD: 4 z 5 hvězdiček


posterposterposterposter

High School DxD, New, Born, Hero

V říjnu se mi povedlo zhlédnout i všechny čtyry série ecchi harem série High School DxD. Nikdy bych neřekla, že mne podobný žánr bude tak bavit, protože je primárně směrován na mužskou část populace. Opět tu máme polonahé slečny na každém rohu, tentokrát to nejsou ale monster girls, ale démonky, andělové a padlí andělé. DxD není ale jen o tom, má i dobrý příběh, který mne bavil a spoustu postav s rozvinutými backstories. Další série, kterou mohu doporučit.

Hodnocení na ČSFD: 4.25 z 5 hvězdiček


posterEuphoria 

A pak je tu Euphoria... Hentai, který nechci už nikdy víc vidět. Sama bych se na něj nikdy nepodívala, ale ve skupině kamarádů jsme začali s challenge výzvami a prvním úkolem se bylo podívat na Euphorii, která je notoricky proslulá jako jedno z nejnechutnějších hentai. Bylo to tak zlé? Oh, well... Mučení a podobné věci mi až tak nevadí, rape jsem tak nějak očekávala, lidskou stonožku už jsem viděla v stejnojmenném filmu... Ale těhotné slečny mne naprosto rozsekaly. Pokud jste o tom tedy slyšeli, tak na to nekoukejte. Je to poděs. To už radši Boku no Pico...

Hodnocení na ČSFD: 1 z 5 hvězdiček


posterBikini Warriors + OVA

Jako poslední tu mám další tříminutové anime - Bikini Warriors. Název odpovídá vlastnímu ději - je to opět pastva pro oči pro kluky. Partička slečen, která nosí velmi zvláštní druh brnění - ve stylu bikin. Sami si tedy asi umíte představit, jak to vypadá. Nebylo to špatné, místy jsem se i zasmála.

Hodnocení na ČSFD: 3 z 5 hvězdiček



A jaký byl váš říjen?

2 komentáře :