sobota 13. července 2019

Recenze - Láska & štěstí

Láska & Å¡tÄ›stíOficiální anotace 

Addie se vydává do Irska a doufá, že přitom konečně pustí z hlavy nedávné nepříjemnosti. Její bratr Ian ji však zapomenout nenechá a tak se neustále hádají, dokonce se i poperou. Už aby byla na návštěvě v Itálii a mohla nechat všechny hádky za sebou. Pak ale v knihovničce v hotelu objeví nekonvenčního průvodce Irsko pro zlomená srdce, který se jí bude docela hodit, když se najednou cestovní plány změní a ona se s Ianem a jeho kamarádem ocitá v mrňavém autě na cestě kolem Smaragdového ostrova.

Proč jsem si knihu vybrala?

Láska & gelato je jedna z mých nejoblíbenějších contemporary romancí. Dokonce jsem se kvůli ní vydala i do Florencie! Proto jsem se neskutečně těšila na další díl ze série, který vypráví Lenina kamarádka Addie a je tentokrát z Irska. Sice jsem už z recenzí věděla, že nejspíš bude o něco slabší než jednička, ale to neva! Na léto pořád ideální.

Něco málo k obálkám

Любовь и удача

Jsem moc ráda, že se nakladatelství CooBoo rozhodlo pro origoš obálku, protože je fakt krásná a pěkně ladí k gelatu. Děsně se mi líbí i tahle nejspíš ruská obálka, která se sice k příběhu nehodí, ale je nádherná.

Hodnocení

Výsledek obrázku pro love and luck jenna evans welch
By chelseabwriter
Addie má zlomené srdce a už se nemůže dočkat, až se vydá na výlet do Florencie za svou nejlepší kamarádkou Linou a užije si gelato. Před tím ale ještě musí podstoupit tetinu svatbu v Irsku. Addie rozhodně nečekala, že se během poklidného obřadu porve s vlastním bratrem. Ke zlomenému srdci se přidává i ultimátum od matky a Addie netouží po ničem jiném, než zmizet. Osud si pro ni ale přichystal něco jiného a díky řadě náhod se Addie místo výletu do Itálie vydává se svým bratrem a jeho kamarádem na cestu po Irsku. Může být její léto ještě horší?

Láska & štěstí je samostatně stojícím románem z pera Jenny Evans Welchové, který se odehrává ve stejném světě jako Láska & gelato (taktéž vyšlo u CooBoo) a sleduje osudy Addie, nejlepší kamarádky Liny z Gelata. Jedná se o klasickou young adult contemporary romanci z našeho světa. V "prvním" díle se autorka zaměřila na prozkoumávání Itálie, v tom druhém si vzala na paškál cestování po Irsku. Ve své knize tak spojuje aspekt cestování s dalšími, o poznání závažnějšími tématy. Oproti prvnímu dílu není Láska & štěstí až tak zaměřena na romanci, hlavní hrdinka se tu spíše vyrovnává se zlomeným srdcem a řeší další problémy ve svém životě - vztah se svým bratrem, rodiči a hlavně to, jak vnímá sama sebe. Ve druhé polovině knihy se mihnou i hrdinové z první knihy - Lina a její přítel, což rozhodně potěší všechny jejich fanoušky (já byla fakt nadšená!). Autorčin styl psaní je velmi čtivý a dokáže vtáhnout do děje. Kniha se také hodně zaměřuje na téma hudebních skupin - Addiin bratr totiž putuje po Irsku po stopách jeho nejoblíbenější skupiny.

Hudební kritik a novinář?Zarazila jsem kolena hluboko do Ianova opěradla. "To je asi nějakej fór, ne?" 
"Addie, tak prostě píšu články, no. Kdysi jsem blogoval, ale teď mě za ty články platí. Píšu většinou pro online periodika." 
"Hahaha," odpověděla jsem na to. "A taky miluješ My Little Pony, co?" 
"Jakže se jmenujou ti jejich cvoklí fanoušci?" vložil se do diskuse Rowan. "Bronies?"

Co se týče postav, autorka se nejvíce zaměřila na samotný charakter Addie, která mi byla už od začátku neskutečně sympatická. Addie se musí vyrovnat se zlomeným srdcem. O to horší je fakt, že s ní její bratr nemluví kvůli klukovi, který ji srdce zlomil. Addie čelí během celé knihy řadě výzev a s pomocí knihy pro zlomená srdce, kterou náhodně najde v hotelu, jimi prochází a postupně se vyvíjí. Právě Addiina proměna patřila k jedné z věcí, které se mi na knize líbily nejvíc. Velký prostor dostává i Adiin bratr Ian, s kterým si byla odjakživa nejbližší, což se v poslední době změnilo. Addie zjišťuje, že svého bratra možná vůbec nezná a že i ti nejbližší mohou mít někdy svá vlastní tajemství. Zamilovala jsem si i Ianova kamaráda Rowana, který byl Irem každým coulem. Moc velký sympaťák.

Cliffs of Moher Day Tour
Source
A nakonec mé vlastní dojmy. Jak se mi tedy kniha líbila? Jak jsem již zmínila výše, Láska & gelato patří k mým nejoblíbenějším contemporary romancím. Zhltla jsem ji za jeden den a naprosto se do Florencie zamilovala. Vydání autorčiny knihy ze stejného světa jsem se tedy přirozeně nemohla dočkat. Očekávání jsem raději snížila, jelikož jsem už předem věděla, že recenze nebyly tak nadšené jako u prvního dílu. A ve výsledku měly pravdu. Líbilo se mi to o něco méně než první díl, i tak to ale byla moc fajn oddechovka. V Irsku jsem sice nikdy nebyla, i tak jsem se ale zamilovala do barvitých popisů míst, která bych rozhodně chtěla jednou navštívit. Také se mi líbila Addiina proměna a to, že se autorka zaměřila i na něco jiného než jen na romantiku. Láska & štěstí ji totiž vůbec nepotřebovala.

Lásku & štěstí bych doporučila všem, kteří hledají zajímavý příběh o cestování, léčení zlomeného srdce a sourozeneckých vztazích.

Celkové hodnocení: 4 z 5 hvězdiček

Děkuji společnosti albatrosmedia.cz za poskytnutí recenzního výtisku. 
Více o knize ZDE

Zdroje:
Anotace a obálky

1 komentář :

  1. Ten, kto dnes číta toto svedectvo, by mal osláviť so mnou a mojou rodinou, pretože to všetko začalo ako vtip pre niektorých ľudí a iní hovorili, že to nie je možné. Volám sa Juraj Kamensky a som z Bratislavy, ale s manželkou sa sťahujem do Chicaga. Som šťastne ženatý s dvoma deťmi a krásnou ženou. Niečo hrozné sa stalo mojej rodine, stratil som prácu a moja žena opustila dom, pretože som sa nemohla starať o seba a o potreby rodiny. a jej deti v tomto konkrétnom okamihu. Podarilo sa mi deväť rokov, žiadna žena, ktorá by ma podporovala, aby som sa o deti starala. Snažím sa poslať testovaciu správu mojej žene, ale ona blokovať ma z rozprávania s ňou sa snažím hovoriť so svojím priateľom a jej rodinnými príslušníkmi, ale stále viem, že by mi mohol pomôcť a ja som bol podanie žiadosti neskôr toľko spoločnosti, ale stále to urobili Nevolajte ma, kým neprišiel verný deň, že nikdy nezabudnem v mojom živote. Keď som sa stretol so starým priateľom môjho, ktorému som vysvetlil všetky moje ťažkosti a povedal mi o skvelom mužovi, ktorý mu pomohol získať dobrú prácu v Coca cola spoločnosť a on mi povedal, že jeho kúzlo koliesko, ale ja som človek, ktorý nikdy neverí v kolieskach kúzla, ale ja som sa rozhodol dať mu vyskúšať a jeho meno je Drosagiede on ma poučil a ukázal mi, čo mám robiť v týchto troch dňoch obed spell.I sledovať všetky pokyny a robiť to, čo ma požiadal, aby som sa dobre. uistil sa, že všetko šlo dobre a moja žena ma opäť uvidí po skvelej práci Drosagiede. Moja žena mi zavolala s nevedomým číslom a ospravedlnila sa mi a povedala mi, že mi naozaj chýba a naše deti a moja žena sa vracajú domov.a po dvoch dňoch Spoločnosť, ktorej som poslala svoj uznávací list, teraz som manažérom spoločnosť Paragon tu v USA. Odporúčam vám, ak máte nejaké problémy, pošlite správu na tento e-mail: {doctorosagiede75@gmail.com} alebo čo mu dáte na +2349014523836 a dostanete najlepší výsledok. Vezmite veci za samozrejmosť a bude vám odobraté. Prajem Vám to najlepšie.

    OdpovědětVymazat