neděle 18. října 2020

Recenze - Síla bouře

Nechte se unášet propletenými příběhy pozoruhodných mladých bojovníků, kteří se postavili tyrance obdařené čarovnou mocí a riskují, že v nemilosrdném víru války přijdou o všechno.

Toulavý námořník Evan Strangward dokáže ovlivňovat počasí, vlny a vítr, ale ani jeho čarovné schopnosti ho před nelítostnou císařovnou Celestine nemůžou chránit věčně. Celestinina neúnavná armáda krvepřísežných neustále roste a Evan se vydává do Fellsu, aby království varoval před hrozící invazí. Dobře ví, že pokud se mu nepodaří královnu z rodu Šedých vlčic přesvědčit, aby se císařovně postavila, celé Sedmiříší padne, a on tak přijde i o poslední útočiště. A mezi mrtvými bude i jediná osoba, o kterou Evan v žádném případě nechce přijít.

Královninu dceru, respekt vzbuzující princeznu Alyssu ana'Raisu mezitím proti její vůli odvážejí na východ na palubě císařovniny lodi. Lyss je možná poslední naděje, jak císařovnu porazit přímo zevnitř její přísně střežené bašty.

Ve třetím díle se sbíhají složitě propletené dějové linie a znesvářené Sedmiříší se snaží sjednotit proti strašlivé tyrance.

Nebudu nic předstírat, Sedmiříší je moje oblíbená série, takže je samozřejmostí, že se těším na každý další díl. A že je na co! Trojku jsem vyhlížela poměrně dlouho, ale nakonec jsem se dočkala. Evanův PoV je totiž něco, co jsem chtěla od první chvíle, kdy se objevil na scéně. Tajemný námořník a kapitán totiž ukrývá víc, než byste čekali!

Epic. Nic víc snad říkat nemusím.

Mocná císařovna Celestine je na postupu a chystá se napadnout Sedmiříší. Cestou za sebou zanechává zkázu a řady jejích krvepřísežných se neustále rozšiřují. Kapitán Evan Strangward sice dokáže ovlivňovat a řídit počasí, ani on ale nedokáže zabránit blížící se invazi. Proto se musí obrátit o pomoc na královnu Šedých vlčic, se kterou by se mohl potenciálně spojit. Královnina dcera Alyssa, kapitánka Šedých vlčic, je momentálně proti své vůli vězněna na lodi císařovny. Ani ona však nezahálí a udělá vše pro to, aby se vrátila domů a rozvrátila císařovninu říši zevnitř. Mladí lidé se stejným osudem. Dokážou spojit síly, aby se postavili obrovskému zlu?

Síla bouře je třetím a předposledním dílem ze série Sedmiříší v plamenech z pera Cindy Williams Chimy. Jde o spin-off sérii k autorčině sérii Sedmíříší, která u nás v překladu však zatím nevyšla, a rozhodně není nutné ji číst jako první k pochopení děje. Třetí díl navazuje přesně tam, kde skončil ten druhý a představuje dva nové vypravěče, o kterých se v prvních dvou dílech pouze mluvilo. Přidávají se k nim i hrdinové z jedničky a dvojky, pokud tedy máte nějaké oblíbence, rozhodně o ně nepřijdete. Jde o jednu z předností celé série - i když to vypadá tak, že spolu postavy nesouvisí, postupem času se jejich cesty střetnou. Autorčin styl psaní je velmi čtivý a dokáže vtáhnout do děje, mluvím z vlastní zkušenosti. I když jde o fantasy sérii pro mladé, rozhodně není těžké se ve světě orientovat. K tomu slouží i povedená mapa, která vám ulehčí orientaci. Překladatelka se rozhodla většinu názvů nepřekládat, takže se připravte na názvy v angličtině. Osobně mě to nijak nerušilo, spíše naopak. Čekejte hodně akce, napětí, odhalení a v neposlední řadě i romantiky. Jsem neskutečně ráda, že se objevil i nějaký ten gay pár, protože je děsně ňuňu!

Jestli jsme vážně jedné krve, proč mi to nikdo nikdy neřekl?

Postavy jsou jednou z největších předností celé série. Neuvěřitelně mě baví různorodost, s kterou autorka přišla. I když jsou postavy převážně teenageři, chovají se poměrně realisticky a dá se s nimi lehce sžít. Jsem neuvěřitelně ráda, že se Evan konečně dočkal vlastního PoV, protože jsem na něj byla fakt zvědavá. A zklamaná jsem nebyla. I když Evan působí tajemně a nedostupně, ve skutečnosti má srdce na pravém místě. Jeho kapitoly byly boží. To samé platí i o Lyss, jejíž proměna během celé série je fakt neuvěřitelná. Obecně je fascinující sledovat, jak se všichni hrdinové postupně mění. Za zmínku stojí i charaktery, které se objevily v prvních dvou dílech. Setkáme se s nimi totiž znova! Mým favoritem pořád zůstává Destin, který se konečně dočká nějaké té romantiky! Více se dozvíme i o tajemné císařovně Celestine.

Nakonec mé vlastní dojmy. Co si budeme, Sedmiříší v plamenech je jedním z mých současných oblíbenců, co se fantasy týče. Líbí se mi propracovanost světa, dynamika, kterou se děj ubírá a rozmanitost charakterů. Je znát, že autorka psát umí, v zahraničí jí už vyšlo hned několik sérií. Proto doufám, že se překladu dočká třeba i původní série, protože by to byla pecka. Ani třetí díl nezklamal. Odhalil několik tajemství, která nás tížila v jedničce a dvojce, představil dvě nové postavy a připravil půdu pro epické finále. Můžu říct jen to, že poslední díl bude bomba a doufám, že brzy vyjde!

Sílu bouře bych doporučila všem, kteří hledají čtivou fantasy s dobře vystavěným světem, různorodými postavami, uvěřitelnou romantikou a trochou té politiky.

Děkuji nakladatelství #booklab za poskytnutí recenzního výtisku.