pátek 11. prosince 2020

Recenze - Jediný skutečný král

Pohádka Sofie a Agáty se blíží k dramatickému závěru v šestém a posledním díle této série. Kdo usedne na kamelotský trůn a bude vládnout Nekonečnému lesu? Kdo se stane jediným skutečným králem? Připravte se na konec všech konců!

Se Školou dobra a zla trávím už pár pěkných roků, takže je samozřejmostí, že se těším na každý nový díl. A na ten poslední obzvlášť, protože mě fakt zajímalo, jak to celé dopadne a kdo se stane králem (samozřejmě tak nějak tušíte, ale to nevadí!). Somanův humor, styl psaní a jeho postavy mě neskutečně baví, a i když nejsem úplně cílovka, tahle série obsahuje vše, co na young adult miluji. Je to občas rozvleklé? Ano. A co!

Na obálky celé série je radost se podívat. No řekněte sami! A své vědí i ostatní státy, protože všude mají pouze origoš obálku (alespoň podle Goodreads).

Tedros by elyxeranova
Tedros a jeho princezna Agáta jsou na útěku. Kamelotský trůn si totiž uzurpuje prohnilý Japeth, který si chce násilím vzít Sofii. Naděje ale není úplně ztracena. Je tu totiž ještě Artušova poslední zkouška, která má rozhodnout o tom, kdo usedne na trůn a stane se jediným skutečným králem. Tři úkoly, dva soci a Excalibur. Vítěz bude oslavován, poražený sťat. S pomocí svých přátel se Tedros bude muset vydat do boje na život a na smrt, aby zachránil celé království před Hadem v přestrojení a stal se tím pravým Lvem.

Jediný skutečný král je třetím a závěrečným dílem spin-off série Školy dobra a zla z pera Somana Chainaniho. Po několika letech se tak čtenáři konečně dočkají úplného a snad i uspokojivého závěru své oblíbené série. V předchozích dílech se autorovi povedlo vystavět velmi zajímavý fiktivní svět založený na pohádkách a na boji dobra se zlem. I v tom posledním nic nevynechává a přináší nové informace o světě, postavách a jejich minulosti. Právě tyhle malé detaily mě na celé sérii baví asi nejvíc. Ústředním tématem knihy je pak Artušova zkouška, která probíhá ve třech úkolech a přináší s sebou většinu akce a napětí (máte se na co těšit!). Autorův styl psaní je velmi svižný a čtivý, místy by si ale kniha zasloužila trochu proškrtat, aby byla dynamičtější (něco bylo fakt zbytečné). Samotný závěr je pak uspokojivý (i když lehce předvídatelný).

Hledá se Robin Hood, chceme ho živého či mrtvého! - Lid (Za to, že nám pokazil zábavu!)

Agatha by TheVioletEuphonia
Postavy jsou jedním z nejdůležitějších pilířů celé série, autor si s budováním charakterů fakt vyhrál a stvořil originální, i když ne vždy příjemné osobnosti. Na scéně je většina starých známých, které jste si dosud mohli oblíbit. Největší posun je vidět asi u obou hlavních hrdinek, Agáty a Sofie, Tedrose a Horta a čarodějnic. Soman ale nezapomíná ani na vedlejší hrdiny (budete koukat!). Sofie mi nikdy nebyla kdovíjak sympatická, na druhou stranu ji ale respektuju, protože si zažila fakt dost (a její problém s kluky chápu).

Agáta byla mojí favoritkou už od prvního dílu a pořád jí zůstává. Velmi mě ale překvapil Hort, a to fakt pozitivně! A pak je tu Tedros a Japeth. Tedros možná na první pohled vypadá jako princ Krasoň, musí se ale vyrovnávat s vlastní nejistotou a neúspěchem při prvním pokusu o získání trůnu. Jeho cesta je jedna z nejzajímavějších. Japetha jsem nikdy ráda neměla, ale jeho backstory je vcelku pochopitelná. Milovníci romantiky nemusí tesknit, vztah Agáty a Tedrose sice bude opět čelit těžkostem, během nich se ale můžete těšit i na hezké chvilky!

Nakonec mé vlastní dojmy. Upřímně nemůžu uvěřit, že je už konec. Byla to fakt jízda. I když bych poslední díl proškrtala, protože občas to byla trošku nuda, ve výsledku jsem fakt spokojená. Artušova zkouška s sebou přinesla potřebnou akci a donutila hlavní hrdiny jednat. Na povrch také vyplula celá řada tajemství, jejichž postupné odkrývání mě na knize bavilo asi nejvíc. Spolu s Agátou a Tedrosem, které shipuju už od prvního dílu.

Jediného skutečného krále bych doporučila všem, kteří se chtějí dozvědět, kdo usedne na trůn a jak dopadne přátelství Sofie a Agáty. Získají své prince? Dobro nebo zlo? Čtěte a uvidíte!