pátek 22. prosince 2017

Recenze - Magonie

Magonie (Magonie, #1)Oficiální anotace

Aza Rayová už od malička trpí záhadným onemocněním plic. Nemůže pořádně dýchat, mluvit, žít. Když na obloze zahlédne loď, považuje to její rodina za pouhý vedlejší účinek jejích léků. Aza si ale nemyslí, že by to byla jen halucinace. Slyšela, jak někdo z lodi volá její jméno. Uvěří jí jen Jason, kamarád, který vždy naslouchá a který je možná i víc než jen kamarád. Než si to Aza vůbec stihne uvědomit, stane se něco hrozného. Aza se ztratí z našeho světa…a objeví se v Magonii.

Nad mraky už není tou slabou dívkou se smrtí na jazyku. V Magonii se může poprvé zhluboka nadechnout. Zjistí, že má velkou moc a díky tomu pozná, že se blíží válka. Svět nahoře a svět dole spolu mají nevyřízené účty. Aza má v rukou osud celého lidstva – včetně mladíka, který ji miluje. Komu zachová věrnost?

U Magonie to byla láska na první pohled... a kdo uhodne proč? Jasně. Instaread díky obálce. Mám menší slabost pro ptáky, to pro vás není asi žádná novinka. Ale tohle pero? I přes rozporuplné recenze po vydání jsem Magonii prostě musela mít.

Hotový skvost. Jsem ráda, že jsme jako všichni ostatní převzali origoš obálku, protože to je nádhera. Dokázala bych na to pírko koukat hodiny vkuse.

Výsledek obrázku pro magonia
Aza Rayová je odmala nemocná. Trpí onemocněním plic, které jí znemožňuje žít plnohodnotný život. Je jen otázkou času, kdy se Aza nadechne naposledy. Jednoho dne z okna ale v oblacích zahlédne podivnou loď. Nikdo kromě jejího nejlepšího kamaráda Jasona jí ale nevěří. Imaginární loď je ale reálná, o čemž se Aza Ray přesvědčuje velmi brzo. Po tragické nehodě se probouzí na její palubě v oblacích. Před dívkou se tak otevírá úplně nový život. Zjišťuje, že není tím, za koho se celý život považovala. Není už tou slabou Azou, která nemůže dýchat. Je možné, že by Aza byla doma... v Magonii?

Magonie je prvním dílem ze stejnojmenné dilogie z pera Marie Dahvany Headleyové. Kromě lákavé obálky nabízí kniha příběh zasazený do našeho reálného světa s tím rozdílem, že kromě něj se v oblacích ještě nachází další svět - Magonie. Tím by se tedy Magonie mohla zařadit mezi YA fantasy. Celý fantasy svět je silně inspirován ptáky - Magoniáné jsou sami zčásti ptáci a dokážou se do nich proměňovat. Celá jejich společnost má přísná pravidla a se světem lidí je spojuje jen to, že na Zemi hledají potravu, protože hladoví. Popsat Magonii je hodně těžké, jelikož celý příběh je hodně... zvláštní a rozhodně nesedne každému. Autorce se nedá upřít čtivý styl psaní, o tom žádná. První část je trochu pomalejší. Autorka nás seznamuje s hlavní hrdinkou, její minulostí a nemocí, kterou trpí. Také rozvíjí vztah s jejím nejlepším kamarádem Jasonem. Po prvních 100 stranách se ale dostáváme do oblak, kde začíná to pravé dobrodružství. Je to plné akce a napětí, což jsem ze začátku doopravdy nečekala. Také je třeba zmínit, že je tu jakýsi pomyslný milostný trojúhelník. Osobně mi ale moc nevadil. Fandila jsem Jasonovi a toho druhého jsem prostě ignorovala.

Zvuk, který mi vycházel z hrdla, se vůbec nepodobal kašli, vlastně ani nepřipomínal žádnou píseň, ale spíš křik nějakého dravce, pálil mě v krku a rozechvíval mě až do konečků prstů. Pojil se s Milektovým voláním, které to moje zesilovalo a umocňovalo. Nebe nad námi úplně zčernalo, zvedl se silný vítr a z každé kapky vody vytryskl blesk.

The Most Stunning Quotes from Magonia | Blog | Epic ReadsDůraz klade autorka i na rozvoj postav. Nejvíce se zaměřuje samozřejmě na hlavní hrdinku Azu Ray, která zde vystupuje jako jedna ze dvou vypravěčů. Aza je hodně svá a je poměrně těžké nejprve oddělit její nemoc od jejího charakteru. Dívka o nemoci hodně mluví a prakticky vše je jí ovlivněno. Ihned mi ale byla symaptická a i když jsem občas nechápala její jednání, zamilovala jsem si ji. Nejvíc jsem oceňovala její vztah s Jasonem, jejím nejlepším kamarádem, který je do ní tak trochu víc zamilovaný.

Jason je druhým vypravěčem a je kapitolou samo o sobě. Miluju Jasona. Není vůbec nafoukaný, je inteligentní a dokáže zachovat čistou hlavu. Neztrácí naději ani po tom, co Aza zmizí. A je loajální! Z členů posádky na nebeském plavidle jsem si neoblíbila skoro nikoho. Pochopit Magoniany je poměrně těžké... Zaujal mě ale fakt, že každý z nich má svého kanvra, což jsou v podstatě vnitřní pěvci, kteří pomáhají Magoniánům zpívat a ovládat nadpřirozené schopnosti. To je prostě hodně cool! (Milekta ale pořád nenávidím).

A mé dojmy? Jak jsem již zmínila výše, Magonie je hodně zvláštní kniha, která nesedne úplně každému. Musím ale ocenit dobře promyšlený unikátní svět, který autorka přinesla. Oceňuji, že hlavním tématem jsou právě ptáci - jako by mi paní Headleyová četla myšlenky! I přes ten milostný trojúhelník stojí Magonie za přečtení. Když už, tak je tu moc pěkně popsaný vztah mezi dvěma přáteli, kteří se do sebe zamilovali. A ne, není to jen příběh o lásce. Magonie nabízí i spoustu akce, napětí a cool bojových scén, ve kterých Aza naprosto září.

Magonii bych doporučila všem, kteří hledají netradiční fantasy příběhy a stejně jako já milují pěvce. A víte, jak fantasticky bude Magonie vypadat ve vaší knihovně?

Celkové hodnocení:  3.5 z 5 hvězdiček

Děkuji nakladatelství CooBoo za poskytnutí recenzního výtisku.