sobota 9. března 2019

Recenze - Je tohle láska?

Je tohle láska? (The Spinster Club, #2)Oficiální anotace

Amber, Evie a Lottie jsou tři holky, které čelí všem problémům pomocí přátelství, feminismu a sýrových křupek. Už jsem normální?!? byl Eviin příběh. Tenhle dojemný a zábavný román vypráví o Amber a o tom, jak těžká, plná bolesti, ale i radosti může být láska. Její matka nikdy nebyla příliš ukázkový rodič, ani předtím než se odstěhovala do Ameriky, znovu se vdala a podle všeho prodělala hotovou transplantaci osobnosti. Ale Amber doufá, že společné léto by to mohlo změnit. A pak je tu Král plesu Kyle, kluk, po kterém touží všechny holky. Opravdu by mohl mít o Amber zájem? Evie a Lottie si to myslí. A pokud ano, je tohle láska? Poutavý román pro chytré holky, které znají cenu skutečného přátelství.

První díl Klubu odložených holek byl naprostá bomba. Až do loňského roku jsem o sérii vůbec nic nevěděla, a o to větší překvapení pro mne první dva díly byly. Proto jsem si nemohla nechat ujít ani ten druhý, který u nás opět vyšel u booklabu. Už samotná anotace zněla slibně, takže jsem se do knihy vrhla s plným nasazením.

Jsem opět neskutečně ráda za to, že máme origoš obálku, protože fialová a černá spolu vypadají fantasticky.

Amber si stejně jako její kamarádky Evie a Lottie neví rady s láskou a ráda by si našla přítele. Daleko větší výzvou pro ni je však léto strávené na dětském táboře v Americe. Amber doufala, že ji bude čekat léto plné cestování a dohánění času s její matkou, která ji opustila a odstěhovala do Ameriky. Čas s matkou sice stráví, vůbec ale ne tak, jak doufala. A právě v campu potkává Amber Kylea - přitažlivého krále plesu, který vypadá jako rozený lamač dívčích srdcí. Dokáže se Amber zorientovat v cizí zemi, odpustit matce a zároveň si nenechat zlomit srdce?

Výsledek obrázku pro how hard can love be holly bourneJe tohle láska? je druhým dílem z plánované trilogie Klub odložených holek z pera Holly Bourne, jejíž knihy se staly především ve Velké Británii hotovými bestsellery. Druhý díl se odehrává o letních prázdninách po událostech prvního dílu. Příběh se tentokrát soustředí na Evienu kamarádku Amber, jejíž matka ji opustila a odstěhovala se do Ameriky za novým přítelem. První díl se soustředil na závažnější témata jako vyrovnávání se s nemocí a jejím zvládáním. Je tohle láska? je o poznání pozitivnější, i když i v něm se hlavní hrdinka musí vyrovnávat s překážkami a těžkostmi - tentokrát s odloučením od rodičů a zpřelámanými vztahy v rodině kvůli alkoholismu. I v tomto díle se autorka zaměřila na otázky feminismu, které byly zvládnuty na jedničku (stejně jako v prvním díle). Autorčin styl psaní je navíc neuvěřitelně čtivý, rychle vtáhne do děje a dokáže v čtenáři vyvolat ty správné emoce. Příběh je navíc ozvláštněn i různými popcultural referencemi, které ocení především teenageři, kteří v jejich době vyrůstali (např. Harry Potter). Romantická linka je zvládnutá také velmi dobře - nejedná se o žádnou insta love - vztah hrdinů se hezky a pomalu vyvíjí a nikam nespěchá.

"Brumbálova armáda!" vykřikla mamka. V tu chvíli jako by ve mně něco uhynulo. Nedala mě do Nebelvíru. Moje vlastní matka mě nezařadila do Nebelvíru. To bylo snad ještě horší než vyhodit ze seznamu kolejí Zmijozel.

Autorka věnuje velkou pozornost i postavám a vztahům mezi nimi. Hlavní hrdinkou je Amber, která v prvním díle vystupovala pouze jako vedlejší postava. Nyní však dostává vlastní prostor a musím přiznat, že mi byla sympatičtější než Evie. Od začátku do konce jsem Amber fandila a doufala, že se její život obrátí k lepšímu. Musela se totiž vyrovnávat se ztrátou matky a alkoholismem, který jí ji vzal. Líbilo se mi, že to hned nevzdala a i když situace nevypadala nejlépe, dokázala z ní vytěžit to nejlepší. Pak tu máme fešáka Kyla, který sice na první pohled působí jako král plesu, po bližším poznání je to ale úplně jinak. Vztah mezi Amber a Kylem a jejich přátelství byla jedna z věcí, která se mi na knize líbila nejvíce. Velkou pozornost věnuje Holly Bourne i vztahu Amber a její matky. Některé části jejich dialogů mi zlámaly srdce a dokonce jsem uronila i nějakou tu slzičku.

Výsledek obrázku pro how hard can love be holly bourne
Dostávám se k dojmům, které jsem měla po dočtení této knihy. Stejně jako první díl, i ten druhý jsem měla přečtený za jeden večer. Až tak dobré to bylo. Na rozdíl od jedničky jsem ale u dvojky už nějaká očekávání měla, a díky bohu se i naplnila. I když jsem ze začátku nebyla moc nadšená z toho, že by se měl děj odehrávat někde, kde nejsou Lottie a Evie, nakonec jsem za to byla vděčná. Prostředí amerického campu pro děti mne neuvěřitelně bavilo a především díky tomu jsem si knihu tak moc užila. Vztah Amber a její matky jsem už zmiňovala, ale připomenu znovu - skvěle popsaný dysfunkční vztah a pokus o jeho nápravu. Smekám. Opět nemůžu nic jiného než doporučit. Nemůžu se dočkat třetího dílu, protože na příběh Lottie jsem byla vždy zvědavá.

Je tohle láska? bych doporučila všem, kteří hledají srdceryvný příběh z prostředí amerického campu o síle přátelství, ztrátě a budování důvěry a ničivé síle alkoholismu.

Děkuji BookLabu (Slovart) za poskytnutí recenzního výtisku.