pondělí 12. listopadu 2012

Recenze - Remembrance

Remembrance (Transcend Time, #1)Anotace:

Lizzie Davenportová se reinkarnovala z doby regentů v Anglii... ale ještě o tom neví.

Drew Carmichael nastoupí na Lizziinu střední školu na začátku roku. Liz mezi nimi cítí nějaké pouto, skoro jako by ho znala. Nemůže na něj přestat myslet, ale ačkoliv se s ním snaží mluvit o podivnostech jejích citů, on jí dává jasně najevo, že s ní nechce mít nic společného. Dostat ho je ještě mnohem těžší, protože Liz má přítele Jeremyho, který se po zvolení kapitánem školního fotbalového týmu začal starat jen o sebe a její nejlepší kamarádka Chelsea začala randit s Drewem chvíli po tom, co nastoupil do školy. Tak proč na něj nemůže Liz přestat myslet?

I když Lizzie ví, že by měla přestat myslet na Drewa, bojovat s oudem nebude až tak lehké.

Mimoto, že tu na mě čeká RC druhého dílu této série, jsem si knihu zakoupila jako e-book na Amazonu už někde před půl rokem. S obálkou této knihy jsem se setkávala na poměrně dost blozích a zaujal mě samotný námět, který má co dělat s reinkarnací, kterou jsem prakticky posedlá. Spojení Love story od Taylor Swift, obálky a toho všeho okolo ve mně vyvolalo velkou chuť si knihu přečíst.

Trailer:

Jak jsem se zmínila výše, tak mne obálka naprosto okouzlila. Masky, to já můžu. Historická doba, z které tahle maska pochází? Tu zbožňuju. V konečném důsledku jsem se tak do obálky naprosto zamilovala. Chtěla bych si jednou zkusit být v kůži slečny na obálce - musí to být skvělý pocit.

Tumblr_md5hrzobvm1ronkwbo3_r1_250_large
Elizabeth Davenportová je úplně obyčejná dívka, která chodí na střední školu, má problémy s francouzštinou, její nejlepší kamarádka ráda flirtuje a sama Liz chodí už dva roky s krásným a milým fotbalistou Jeremym. Vše se má změnit až na začátku nového roku, kdy se ve škole objeví nový kluk, Drew Carmichael. Jakmile ho Liz poprvé spatří, uvědomí si, že k němu pociťuje něco zvláštního, jako by byli propojeni. Drew ale přitahuje i ostatní holky - nová krev a ještě tak pohledná se nezapře. Má na něj spadeno i Lizzina nejlepší kamarádka Chelsea. Mimoto je Jeremy jmenován kapitánem fotbalového týmu, takže bude muset více času trávit na zápasech. Liz je z Drewova podivného chování poněkud zmatená - co má znamenat jeho podivné odmítání, chození s její nejlepší kamarádkou a konfrontace Jeremyho? Mimoto se Liz po jeho příchodu mění - kreslí kresby z viktoriánské Anglie a čte Pýchu a Předsudek. Kam až tohle povede? Má snad její podivná fascinace Drewem nějaké hlubší vysvětlení?

Remembrance je prvním dílem Transcend Ságy, která pokračuje mezním dílem Vengeance a druhým dílem Timeless, který autorka v listipadu vydá. Jedná se o její prvotinu, proto musíme na knihu pohlížet trochu s odstupem. Už z anotace je jasné, že půjde o lehký příběh plný romantiky, inspirovaný písní Taylor Swift, Love Story. Pokud na něj tedy tak pohlížíte, pak vás jistě nezklame. Autorčin styl psaní je lehký a oddechový, a tak není problém knihu za pár hodin přelouskat. Příběh vás okamžitě vtáhne do děje a vy se přenesete spolu s Liz do staré Anglie plné krásných šatů a masek na plese. Samotná zápletka je velmi jednoduchá a přímočará a i když je prakticky jasná už od začátku, tak nezklame. Právě ta jednoduchost z této knihy dělá příjemného společníka na nedělní večer, kdy si potřebujete oddechnout od všech těch dystopií. Pár chybek by se samozřejmě našlo, ale v celkovém pohledu na knihu tyto chybičky zaniknou.

Tumblr_m9myd0emxl1rf6ss8o1_500_largePokud jde o postavy, tak jsou příjemné a mám dojem, že by vám neměly lézt na nervy. Hlavní hrdinka je pohodová slečna, která se snaží řídit svým srdcem a snaží se nikoho kolem sebe záměrně nezranit, za což jsem jí celou knihu obdivovala. Kdyby bylo po mém, tak bych si s Drewem začla asi hned na začátku knihy.  Její nejlepší kamarádka Chelsea je přesně ten typ holky, která flirtuje se všemi okolo, na druhou stranu je tu ale pro Liz, za což jí mám celkem ráda. Chápu, že se v některých situacích mohla zachovat jinak, ale jinak by to ani nešlo. Drew a Jeremy se skvěle doplňovali a tvořili pěkný kontrast. Zbytek postav skvěle dotvářel celý příběh.

Remembrance bych tedy doporučila všem milovníkům zamilovaných knih plných romantiky. Remembrance je skvělou oddychovkou. Je lepší od ní moc neočekávat, protože na konci vás může příjemně překvapit. Příběh je sice typické klišé, ale právě to každý z nás jednou za čas hledá, ne?

Konečné hodnocení:  85 %