pondělí 11. března 2013

Recenze - Finále

Finále (Nora Gray, #4)Anotace

Nora si je jistá jako nikdy, že miluje Patche. On je pro ni ten pravý, navzdory tomu, že patří k padlým andělům. Přestože její původ a osud je předurčuje k tomu, aby byli nepřáteli, Nora se k Patchovi nedokáže otočit zády. Nyní však v sobě oba musejí najít sílu a podstoupit poslední zkoušku. Staří nepřátelé se vracejí, noví se objevují a nečekaná zrada přítele ohrožuje mír, po kterém Nora a Patch tak zoufale touží. Bojující strany jsou jasně – ale na které z nich vlastně oni dva stojí? A existují překážky, které nezdolá ani láska.

Jak jsem zmiňovala v recenzi na Ticho, ráda bych měla tuto sérii dočtenu, už jen kvůli svým citovým vazbám na Patche. Přeci jenom, po skončení Ticha jsem byla hodně napjatá. Válka na spadnutí a Nora a Patch spolu... Co lepšího může existovat?

Sice mi obálka připadá trochu umělá, ale nevadí... Nora i Patch jsou na ní úžasní a já bych jí za nic nevyměnila. Skvělé zakončení této série. Všechny obálky k sobě moc pěkně ladí.

Válka mezi Nefily a Padlými je na spadnutí. Po tom, co Nora udělala a zjistila pravdu o svém původu, jí nezbývá nic jiného než vést armádu Nefilim proti Padlým. To se Noře vůbec nezamlouvá - roli vůdce armády Černé ruky musela přijmout pod přísahou svého otce. Nebýt toho, že na tom visí život jí a její matky, odmítla by. Nyní je Nora na tenkém ledě - jedno uklouznutí a je konec. Jediná jistota je Patch, který se od ní ale musí držet dál - ve válce jsou z nich totiž nepřátelé. Nora pod vedením nového přítele Danteho trénuje a snaží se zlepšit, aby obstála v blížícím se boji a zbavila tak Nefilim jejich otrockým pánů. Nic ale není jednoduché a Nora brzy zjišťuje, že rozeznat přítele od nepřítele je velmi obtížné...

Finále je posledním dílem v teatralogii Hush, Hush od Beccy Fitzpatrick. Závěrečný boj je velmi blízko a hlavní hrdinka bude postavena před volbu, která ovlivní životy mnoha dalších. Stejně jako v předchozích dílech, i zde Becca předvádí svůj typický styl psaní - čtivý a lehký. Oproti předchozímu dílu je Finále akčnější, napínavější a zábavnější. Z Nory se stává drsná nefilská bojovnice, která se snaží ochránit své přátele a k tomu řeší vztah se sexy andělákem Patchem. Díky spádu děje je tak Finále skvělým zakončením celé série. A konec? Byla jsem možná trochu zklamaná, ale rozhodně nepatří mezi ty nejhorší.

"Nedokázala jsem myslet na nic jiného, než jaké by bylo políbit ho. Všechny ostatní myšlenky se mi z hlavy vypařily a vůbec mi to nevadilo. Ztratila jsem se v nebeském snu a kdybych se nikdy neprobudila, nemrzelo by mě to. Polib Danteho. Ano, přesně to chci. Natáhla jsem se na špičky, zkrátila vzdálenost mezi našimi rty a v hrudi mi jako křídla bilo vzrušující chvění."

Nora je o něco snesitelnější než v předchozím díle. S její novou úlohou nemá čas chovat se hloupě a je jen na ní, jestli nefilský národ přežije či ne. Největší perličkou je samozřejmě Patch, který rozzáří každé dívčí srdce. Na scéně se objevuje také Dante, Nořin nový trenér a velitel nefilské armády. Danteho jsem si velice oblíbila - nová postava přinesla změnu k lepšímu. Samozřejmě nebude chybět ani Scott s Vee a Marcie, jejíž postava mi v závěrečném díle lezla na nervy.

Finále bych doporučila všem milovníkům andělů, kteří mají rádi sexy chlapce s křídly. Patch za to rozhodně stojí. Coby závěrečný díl Finále obstálo, ostudu tedy autorce vůbec nedělá. Pokud jste tuto sérii nečetli, pak neváhejte a pusťte se do ní. Becčin styl psaní si prostě zamilujete.

Celkové hodnocení:  80 %

Děkuji nakladatelství Egmont za poskytnutí recenzního výtisku.