úterý 12. března 2013

Top Týdne (3) - Knihy z dětství



Meme i obrázek meme pocházejí z dílny Luu


Jde o to uvést každé pondělí Top 10 na dané téma.


Tento týden jsou tématem knihy z dětství. Sice je už úterý, ale to určitě nikomu nevadí :D Knihy budou pocházet zhruba z období, kdy jsem začala pořádně číst - takže čekejte pořádnou fantasy :)


1. Harry Potter 

Ach, ano. Jakmile jsem se naučila alespoň trochu číst (četla jsem už před školou, takže to nebyl problém), pustila jsem se do Harryho Pottera, což byl můj první kontakt se světem kouzel a nadpřirozených bytostí. Harry Potter mne provázel celým dětstvím a právě jemu vděčím za svoji lásku ke čtení a vlastně i psaní. Začínala jsem Tajemnou komnatou (Kámen jsem ani nečetla, pozdějc jsme ho dokupovali v OBI :D).

2. Kroniky Prydainu

Fantasy, která mne okouzlila už v raném dětství a stále na ní mám příjemné vzpomínky (asi bude re-reading). Už tehdy jsem začala nenávidět hloupé postavy, které se snaží hrát si na boha a zamilovala si ty největší záporňáky. Autor měl svět vymyšlen naprosto božsky a já se jednou do Prydainu určitě vrátím.

3. Sága Darrena Shana

Darren. Moje láska a můj nejoblíbenější spisovatel má původ také v těchto dobách. V dobách, kdy jsem hledala ve školní knihovně něco víc, nějakou obstojnou literaturu, jsem našla Darrena. Jeho příběh mne naprosto uhranul (ano, můj první kontakt s upíry) a díly, které tehdy ještě nevyšly, jsem si četla u Phoebe na blogu v překladu. Ach bože, kde jsou ty časy...

4. Pán Prstenů a Sillmarilion 

Ihned po Harrym jsem si vyhlédla Tolkiena. Díky svým příbuzným jsem už ve svých deseti-jedenácti znala spisovatele jako je Tolkien nebo Pratchett, a tak nemohl Lotr chybět v mé knihovničce. K nepochopení dospělých se tak mojí nejoblíbenější knihou stal Sillmarilion.

5. Letopisy Narnie

Ve své době byly vážně populární. Další fantasy, které vděčím za svůj literární um a fantazii. Pan Lewis vytvořil dokonalého Kaspiana, který byl ztvárněn Benem, za což mu děkuji.

6. Eragon

I když mě Eragon neskonale iritoval, i tak jsem si tuto sérii nadevše oblíbila. První kniha, která mne dovedla k drakům.

7. Nekonečný příběh

Srdcovka. Film patří k mým nejoblíbenějším dodnes. Knihu jsem přečetla dvakrát - jednou z knihovny, podruhé jsem jí vyškemrala na rodičích domů. Mám jí dodnes.

8.100% Andělé

Annie Daltonová podpořila můj zájem o duše a anděly všeobecně. Její knihy byly vtipné, dobrodružné a romantické. Co víc si přát?

9. Princezniny deníky/Mediátor

Meg Cabotová je po Shanovi druhou oblíbenou autorkou. Co na tom, že jsem Mediátora začala číst od 4. dílu na táboře a prakticky jsem viděla hlavní spoiler? Mia a Michael z Princezniných deníků byly zase vzorem toho, jak má vypadat romantika. Cabotová by prostě měla patřit do seznamu každé holky. Povinně.

10. Paní Láryfáry

Ehm... Možná trochu dětinské, ale tyhle knížky byly fakt fajn. Člověk se u nich zasmál.





4 komentáře :

  1. Kroniky Prydainu! O bože, já si pomalu začínala myslet, že jsem jediná, kdo to četl :D Miluju ty knihy a do re-readingu jdu s tebou!
    A 100% Andělé jsem taky četla, ale nedočetla :/ A skončila jsem zrovna v tom nejzajímavějším díle!

    OdpovědětVymazat
  2. 100% Anděle jsem jako mladší úplně hltala :D. A Mediátor a princezniny deníky jsou pro mě klasika doteď :).

    OdpovědětVymazat
  3. Tak víc než půlku mám odobnou :D.Jinak já byla dost na ty dětské detektivky a ja ko menší sem četla Foglarovky a Ransomovky :)

    OdpovědětVymazat