sobota 23. listopadu 2013

Mé knižní série (4)


Cílem tohoto meme je ukázat a vyfotit knižní série, které máte kompletní nebo čekáte na vydání dalších dílů a zodpovědět na pár otázek. Toto meme má na svědomí Roxanne.

Jako čtvrtý úlovek jsem si vybrala prozatím desetidílnou (plus novely) sérii Škola noci od Castových.
.
Jak ses o téhle sérii dozvěděla?
Objevila jsem jí v knihovně. Bylo to zrovna v době, kdy jsem byla celkem velkým fanouškem Twilightu a Škola noci byla vlastně mimo Stmívání takovou první YA upířinou, kterou jsem četla. A jelikož jsem v té době neměla ještě tolik načteno, hned se mi zalíbila.

Kolik dílů jsi zatím stihla přečíst? 

Všechny dosud vydaných deset, plus tři novely.

Co na tuhle sérii říkáš?

 Dost často se setkávám s názory, že je tahle série na nic a nemá budoucnost. Lidé většinou přečtou max. 5 dílů a končí. Mně osobně se v poslední době líbí dost málo knih, prakticky v každé je nějaký prvek, který mě rozčiluje. U Školy noci to tak není - sice není dokonalá, ale považuju jí za jednu z těch lepších upířin, jaké jsem četla. Je to guilty pleasure - série se mi ale začala líbit až tak po 6. díle, kdy na scénu přišel Kalona. Zoey je sice děsná, ale plně to vynhrazujou vedlejší postavy. A nepřijde vám třeba spojení mytologie, upírů a živlové magie cool? Mně celkem jo (a hlavně Nyx je cool).



Který díl z celé série máš nejraději?
Mám nejradši asi novely, protože jsou mi tématicky blíž. Z původní série ale asi nějaký z těch posledních dílů, kde se hodně objevuje Rephaim.

Jaká je tvoje oblíbená postava, proč?

Hm... Asi Rephaim (se Stevie Rae). Tenhle okřídlený bývalý krakoun je prostě super - příklad toho, že i v něčem zlém se dá najít dobro. Potom samozřejmě zlatíčko Stark.

 
Kterou postavu fakticky nemůžeš vystát?
Heatha. Tenhle sladký kluk mi lezl na nervy už od samého začátku. Proč se proboha musel vrátit? Proč?


Existuje nějaká scéna, na kterou jen tak nezapomeneš?
Asi by se našla. Možná takovou tu scénu, kdy jsou Rephaim se Stevie Rae u vody a vyznávají si svoje city. To bylo fakt cute.

Když porovnáš originální a české obálky, které se ti líbí víc?


Asi ty originální, i když ty naše rohhodně nejsou špatné.

 
Která obálka se ti líbí nejvíc?

Buď označená nebo Probuzená. Ta oranžová je fakt moc pěkná.

5 komentářů :

  1. Ja mám túto sériu tiež moc rada :) Čítala som zatiaľ prvých deväť, k desine som sa ešte nedostala a ani k Lenobiinmu slibu...

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem přečetla první díl, půjčený z knihovny, ale nějak mě to nezaujalo. Když nad tím tak přemýšlím, tak jediná upíří série, která se mi fakt líbí, je Vampýrská akademie.:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem skončila u druhého dílu a nevím jestli se k tomu ještě někdy vrátím. Ale novely vypadají zajímavě. Hlavně ta o Neferet :)

    OdpovědětVymazat
  4. Cože, celých 10 dílů s novelami? Já bych na to neměla :D Ale fakt úžasná sbírka :)

    OdpovědětVymazat