neděle 17. listopadu 2013

Recenze - Neferetino prokletí

Neferetino prokletí (Novely Školy noci, #3)Anotace

Třetí novela ze světa Školy noci poodhaluje tajemství minulosti temné upíří čarodějky Neferet. Co stálo na počátku jejího šílenství a krutosti?

Chicago, 1892. Rodina bankéře Barretta Wheilera prožívá tragédii: jeho krásná žena umírá společně s dítětem při porodu. Šestnáctiletá dcera Emily ztrácí matku a zároveň se musí ujmout povinností paní velkého domu. Dívka, kterou dosud zajímaly jen módní šaty a projížďky na kole, poznává, jak těžký je úděl dospělé ženy. 

Nerudný otec navíc zařídí, že se Emily stává téměř vězeňkyní ve svém vlastním domově, kde musí noc co noc čelit mučivým obavám, s nimiž se nemůže nikomu svěřit. A proto si Emily Wheilerová vede deník…



Proč jsem si knihu vybrala

Škola noci patří k mým guilty pleasures. O tom žádná. Zjistila jsem, že se na další a další díly téhle série těším čím dál víc. Většina lidí mě za to asi ukamenuje, ale co na tom? Neferet je jednou z nejzajímavějších postav v celé sérii, a tak je logické, že mě její příběh zajímal ze všech nejvíc. Koho by nezajímalo, odkud přišla tahle temná a sexy upíří kněžka, která se obrátila ke zlu?

Něco málo k obálkám

Neferet's Curse (House of Night Novellas, #3)Neferet's Curse (House Of Night Novellas, #3)

Tohle je snad poprvé, co se mi hodně líbí všechny zmíněné obálky. Jako obvykle sice máme vlastní obálku, ale podle mě se vážně povedla. Sice na sobě slečna nemá tetování, ale to vůbec nevadí - hodí se to víc k Emily. A sladění barev je vážně skvělé. Oba originály jsou také skvělé - barvičky i sladění s tetováním. Naprosto magické.

Hodnocení

--Co vedlo temnou upíří velekněžku Neferet k tomu, aby se stala tím, čím se stala? Pojďme objevit tajemství mladičké Emily Wheilerové, která žije spolu se svým otcem bankéřem v Chicagu. Po smrti matky se Emily stále více uzavírá do sebe a začíná si psát deník. Zdrcený otec svou dceru stále více střeží a často se k ní chová jako k zesnulé manželce. Jeho plamenné pohledy jsou mladé paní domu čím dál nepříjemnější. Emily se stává vězeňkyní ve svém vlastním domě. A je jen otázkou času, kdy otec zajde příliš daleko... Jak daleko je dívka schopna zajít, aby se ubránila?

Neferetino prokletí je třetí novelou, která volně navazuje na úspěšnou upíří sérii Škola noci z pera Kristin a P.C. Castových. Autorky si tentokrát vybraly jako hlavní hrdinku jednu z hlavních záporaček, Neferet a seznamují čtenáře s jejím dětstvím. Novela je sice krátká, ale je velmi čtivá a podává velmi emotivní příběh mladé dívky, která ztratila rodiče a jediný člověk, na kterého spoléhala, jí zklamal. Pokud se vám nelíbila klasická série ŠN, zkuste si přečíst alespoň novely. Sice jsou to hlavně doplňky k sérii, ale co na tom záleží? Největším plusem celé knihy je hlavní hrdinka, která si vede velmi skvěle. Autorky si s její postavou poradily hodně dobře. Sladkou třešničkou na dortu je samotné zpracování příběhu - je psané formou deníku, což dodává celému dílu na zajímavosti.

Vím, že mé myšlenky žádné vzácné klenoty nejsou.

Začínám mít podezření, že mé myšlenky jsou zhola šílené.

Hlavní hrdinka Emily je jedna z nejodvážnějších osob, které jsem v poslední době v knihách potkala. I přesto, že viděla smrt své matky a musí se vyrovnat s novou úlohou v domácnosti, si vede skvěle a neztrácí naději. Dívku jsem během čtení neustále litovala a zároveň obdivovala. Být v její situaci, tak vážně nevím. Emiliin otec je její pravý opak - se smrtí své ženy se vůbec nevyrovnal a svou bolest si vylévá právě na své dceři a v alkoholu. Je zajímavé, jak fungovala tehdejší společnost - rodiny si záviděly a bohaté matky pro své dcery hledaly ty nejlepší partie. Z čehož samozřejmě často vznikala nesnášenlivost mezi bývalými přítelkyněmi. Jediným mužským, který za něco stojí, je Arthur, který se Emily snažil pomoci. Každý máme ale svou skrytou identitu - stejně jako Arthur.
goSupermodel - Oma profiili
Na Neferetino prokletí jsem se doopravdy těšila a odpočítávala dny, kdy se mi kniha dostane do ruky. Nebudu lhát, knihu jsem si užila a hltala jí. Byla jsem smutná, když skončila. Nenáviděla jsem pana Wheilera spolu s Emily. NP je jedna z těch lepších knih, které jsem v poslední době četla. A to je co říct.

Neferetino prokletí bych doporučila především všem skalním fanouškům série Škola noci, kteří se chtějí dovědět něco víc o svých oblíbených hrdinech. Ne však nutně - tato kniha by mohla být také skvělým začátkem pro odpůrce, kteří v původní sérii nenašli zalíbení. Co vy víte, třeba se vám smutný příběh o mladé utlačované dívce zalíbí.

Celkové hodnocení:  85 %

Děkuji nakladatelství Knižní klub za poskytnutí recenzního e-booku.
Knihu si v brzké době budete moci objednat ZDE.

Zdroje:
Anotace a obálky
Obrázky

Follow my blog with Bloglovin

3 komentáře :

  1. Ta česká obálka se mi vážně docela líbí. Se Školou noci jsem teda už skončila, ale tohle bych si možná i přečetla... nepotřebuju k tomu znalosti větší než 7 dílů ŠN, že ne?

    OdpovědětVymazat
  2. I když jsem školu noci přestala číst, tak musím uznat že Neferetino prokletí vypadá opravdu zajímavě :)

    OdpovědětVymazat