středa 22. srpna 2018

Měsíční shrnutí za červenec 2018


Co jsem přečetla, zrecenzovala a zhlédla za červenec?
To vše můžete najít v tomto článku.

Přečtené knihy

Kruh ohnÄ› (Proroctví sester, #3)Kruh ohně 

Na začátku července jsem s velkým jásotem dočetla i sérii Proroctví sester. Kruh ohně byl překvapivě o něco málo lepší než ty předchozí díly. Nebylo to sice žádné velké terno, ale na poměry téhle série jsem byla poměrně příjemně překvapená. Od YA už od toho moc nečekám a asi je to super přístup, protože pak jsem alespoň překvapená. Finále sice trochu klišé, ale tak... mohlo to být o dost horší.

Hodnocení na GR: 3 z 5 hvězdiček



Whisper of Souls (Prophecy of the Sisters Novella #1)Mistress of Souls (Prophecy of the Sisters Novella #2)Rise of Souls (Prophecy of the Sisters Novella #3)

Whispers of Souls, Mistress of Souls, Rise of Souls 

Ihned po dočtení Kruhu ohně jsem se pustila i do tří novel, které sérii Proroctví sester doplňují. První z nich se zaměřuje na matku Lii a Alice a to, jak se vyrovnala s tím, že je Brána. Ta druhá byla o Alici poté, co ji Lia opustil a jak se sblížila s Jamesem. Rise of Souls pak navazovala na třetí díl a ukazovala, co se dělo poté. Osobně se mi nejvíc asi líbila první a poslední novela. Je škoda, že ta třetí byla tak krátká, protože by klidně dala na celou knihu. Takhle víme úplné nic!

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček


Before the Fire (Fallen Shorts, #0.2)Before the Fire

I v červenci se mi povedlo přečíst jednu novelku ze série Pád od Lauren Kate. Upřímně si už ani nepamatuju, o čem to bylo, ale tipuju, že něco s Danielem a Luce. Well, Daniela nemám ráda, so... Meh.

Hodnocení na GR: 3 z 5 hvězdiček







Love her Wild 
Love Her Wild
Poetickou sbírku Love her Wild od Atticuse jsem vídala všude po GR i Instagramu. Většina lidí to vychvalovala, ale našlo se i pár těch, kterým to přišlo jako totální blbost. A já se mezi ně řadím taky. Trend moderní poezie pořád nechápu, ale třeba Milk and Honey a Witch doesn't burn in this one se mi moc líbily. U Atticuse mi to přišla jen jako snůška blábolů, která nedávala místy ani smysl. V celé sbírce se našly asi tak tři básničky, které se mi líbily, to je ale vše. Některé jeho básničky se skoro do slova shodovaly s motivačními citáty, které už řekl něco jiný. Kopírka? Maybe. Who knows...

Hodnocení na GR: 0.5 z 5 hvězdiček


Intriky (Luxe, #2)Intriky

První díl série Luxus jsem četla někde v roce 2012, takže jsem si přirozeně už nic nepamatovala. Celou sérii mám ale doma a rozhodla jsem se do ní opět pustit, protože mě jednička moc bavila a já dostala chuť na něco jako Gossip Girl. Intriky byly děsně super. Děsně rychle se to četlo, byla tu spousta zvratů, pletich a samozřejmě drbů. Mezi moje favoritky patří především Penelopa a Teddy... A ten konec? OMG.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček



Cabel's Story (Dream Catcher, #1.1)Cabel's Story

Občas je moje nutkavost dočítat série i všechny novely v sérii na obtíž, protože Cabel's story k sérii Lovkyně snů bych nejradši vynechala nebo vymazala z existence světa. Jak asi víte, Lovkyně snů je jedna z mých nejméně oblíbených sérií a je to prostě děs. Ne ani tak promrhaným nápadem, ale postavami. Cabel je stejně děsný jako Janie a v příběhu jsem ho nesnášela. Samotná novela byla celkem zajímavá, ale... sorry. Kabela aka Caleba prostě ne. Ani jeho jméno jsem se doteď nenaučila dobře.

Hodnocení na GR: 1.5 z 5 hvězdiček


War Storm (Red Queen, #4)War Storm

Přečíst závěrečný díl Red Queen mi trvalo poměrně dlouho, protože tahle kniha je fakt bichle. Má skoro 700 stránek a v podstatě je jen o taktickém plánování, válce, soubojích a politickém pletichaření. I tak mě ale tenhle díl překvapivě dost bavil a jsem se závěrem vcelku spokojená. Sice jsou tu věci, které bych změnila a knihu zkrouhla tak na polovinu, ale líbilo se mi to. Na to, jak se v předchozím díle nic moc nedělo, tohle bylo super. Maven forever!

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček



WhichwoodWhichwood - KNIHA MĚSÍCE

Tahereh Mafi patří mezi moje nejoblíbenější autory a zůstává mi záhadou, proč jsem s přečtením Whichwoodu tak dlouho otálela. Furthemore jsem četla už před více než rokem a upřímně... většinu toho jsem už zapomněla. Což je průšvih, protože postavy z Furthemore se ve Whichwoodu objevují taky. Celkově se mi ale příběh Laylee a jejích přátel líbil o dost víc a nechápu, jak se může řadit mezi middle grade. Whichwood je temný, plný mrtvol a zombíků... a prostě naprosto jedinečný. Byla to bomba.

Hodnocení na GR: 4.5 z 5 hvězdiček


Já, Inrův dÄ›dicJá, Inrův dědic

Dalším překvapením byla kniha Já, Inrův dědic. Ozval se mi sám autor, který si knihu vydává samonákladem. Zaujala mě anotace, a tak jsem si řekla, že to zkusím. I přes ojedinělý a netradiční jazyk, který autor používá, jsem se do příběhu rychle ponořila a užila si jej. Spojení netradičního hlanvího hrdiny a pátrání po ztraceném dědictví mě moc bavila a knihu můžu více než doporučit.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček



Závist (Luxe 3)Závist

Po přečtení intrik jsem směle pokračovala s třetím dílem série Luxus, se Závistí. Kniha se nese v podobném duchu jako ty předchozí. Spousta intrik, napětí, milostných poměrů... Po celkem velkém plot twistu na konci Intrik se Elizabeth Hollandová musí vyrovnat s následky. Penelopa je pořád mou oblíbenou hrdinkou. Naopak mi vůbec nesedla Lina aka Carolina, která je prostě... meh. Na druhou stranu se mi líbí Leland, který se ale víc objevil až v závěrečném díle.

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček


Saga, Vol. 1 (Saga, #1)Saga, Vol. 1

O Sáze jsem slýchala už pěkně dlouho, nikdy jsem se k ní ale nedostala. A absolutně nechápu proč, protože první volume bylo báječné. Obyčejně sice čtu sice mangu, protože přeci jen... přečíst komiksy mi trvá o něco déle, ale spojení sci-fi, nových světů a netradičních hrdinů mne dostatečně nalákalo. Sice je to teprve začátek, už teď ale vím, že bude série patřit k mým oblíbeným.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček



Adulthood Is a Myth (Sarah's Scribbles, #1)Big Mushy Happy Lump (Sarah's Scribbles, #2)Herding Cats (Sarah's Scribbles, #3)

Adulthood is a Myth, Big Mushy Happy Lump, Herding Cats

Se Sarah Scribbles to mám podobně jako se Ságou - o komiksech jsem všude slýchala a vídala je, nikdy jsem se k nim ale nedostala. A je to vážně škoda, protože mi tahle série hodně připomínala roztomilostí Košištu Pusheen. Sarah je pravdivá, skoro se všemi situacemi se v ní ztotožňuji a jako jednohubka to bylo parádní. Čtěte! Vyšlo i v češtině.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček


ProzÅ™ení (Luxus #4)Prozření

V červenci jsem se dostala i k závěrečnému dílu série Luxus. Finále se neslo už v trochu pochmurnějším duchu, ale i tak bylo stále čtivé, napínavé a plné intrik. I tak mi ale bylo líto Penelopy. Lině jsem nepřála absolutně nic a bylo mi líto Lelanda, který se chytil do jejích spárů. Je ale pravda, že si Lina to bohatství asi zasloužila... Well, bude se mi po smetánce z New Yorku stýskat.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček




Tygrův osud (Tygří sága, #4)Tygrův osud

Tygří sága patří k mým dlouholetým oblíbencům, především díky svému prostředí a Indii. A tygrům. Vrhla jsem se tedy na předposlední díl série, který má absolutně nádhernou obálku a moc jsem se na něj těšila. Opět to byla parádní jízda se spoustou akce a napětí. Je jen škoda, že to celé rušil milostný trojúhelník, jmenovitě Ren, kterého jsem měla chuť  každé kapitole uškrtit. Závěr byl okay, ale... víme, na které straně milostného trojúhelníku stojím.

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček


BratÅ™i až do smrti (Sága Lartena Hroozleyho, #4)Bratři až do smrti

Darren Shan je mým nejoblíbenějším autorem, to je pravda... Proto by mě zajímalo, proč jsem tak dlouho otálela se čtením čtvrtého a závěrečného dílu ze série Lartena Hroozleyho. Přečtené jsem měla do dvou hodin, samozřejmě... Byl to hořkosladký návrat k známým postavám, tentokrát do doby nacistického Německa. Tahle část byla vážně úsměvná, především díky Mikovi. Jinak to bylo opět plné narážek... bohužel o dost temnějších. Larten mi bude fakt chybět.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček



Future Diary, Volume 5 (Future Diary, #5)Future Diary, Volume 5

Po dlouhé době jsem se vrátila i k Future Diary, který mám pořád rozečtený. Pátý díl nepatří k těm nejlepším, i tak jsem se ale slušně pobavila. Akce, napětí... a moje oblíbená postava. Části s Yukim a Yuno mne až tak nezajímaly, ale to se asi dalo čekat. Hlavně ta svatba... Eh.

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček

Manželka mezi námi



Manželka mezi námi 


Skvělý nápad a zpracování, které je velmi čtivé. Některé věci jsem neodhadla, některé ano. Svou atmosféru to mělo, ale spíš bych to pokládala za soft thriller. Protože tady mrtvoly moc nejsou. Což je vážně škoda. Za sebe můžu ale i tak doporučit. Pro slabší povahy naprosto ideální.

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček





Znovu jáZnovu já

Gayle Forman bývala moje oblíbená YA autorka v době, kdy jich tolik ještě nebylo. Znovu já je první adultovka, kterou od ní čtu a upřímně... líbila se mi víc než polovina jejích YA příběhů (kromě Jestli zůstanu). Příběh i postavy byly super a i když jsem skřípala zuby nad chováním Maribethina manžela, líbilo se mi to. Za dvě a půl hoďky přečtené.
Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček




Je tohle láska? (The Spinster Club, #2)Je tohle láska?

Opět naprosto vynikající. Knížky Holly Bourne se čtou samy a tuhle jsem měla přečtenou za jeden den. I když se mi líbila krapet méně než jednička, pořád to byla super jízda. Ne tak depresivní, na druhou stranu tu máme místo OCD alkoholismus. A léto v Americe. Romantika byla děsně cute a užila jsem si ji. Amber je boží.

Hodnocení na GR: 4.5 z 5 hvězdiček




Ash Princess (Ash Princess Trilogy #1)Ash Princess

Ash Princess je takový mix Rudé královny, Skleněného trůnu a dalších... Vlastně nepřináší nic nového. Je to takový lepší průměr. Celkem mě to bavilo, hlavně části s magickými šutry, která je asi nejzajímavější. Čtivé to taky je. Jen ten milostný trojúhelník... nah. Fandím Sorenovi.

Hodnocení na GR: 3.5 z 5 hvězdiček





Thirteen Rising (Zodiac, #4)Thirteen Rising

Parádní zakončení se spoustou akce, napětí, nečekanými zvraty a super zakončením. Jen mi trochu vadila nálada, která panovala mezi Hysanem a Rho. Hysana zbožňuju, ale občas se chová jako kretén. Zodiac je boží, a tak si ty čtyři hvězdy zaslouží.

Hodnocení na GR: 4 z 5 hvězdiček





Paper Princess (The Royals, #1)Paper Princess

Tahle kniha si nezaslouží ani ty tři, co si budeme povídat... Ale jelikož dvojka o dost horší a Abbi Glines je taky horší, tak ty tři z bídy dostane. Nejspíš půjdu rovnou na pranýř, protože skoro nikdo téhle sérii nedal špatné hodnocení, ale co...

Upřímně chápu, proč se to ostatním líbí, ale já prostě nemůžu. Jediné plusy jsou tak to, že je to super čtivé a má to světlé momenty, ve kterých zapomenu na to, jací jsou hrdinové vlastně kreténi. Čekala jsem fajn romantickou oddechovku... ne telenovelu (i telenovela se ale dá napsat inteligentně). Co mě nejvíc štvalo? Nejspíš ten heavy slut shaming. Jako jo, asi to k tomu patří, ale tohle bylo vážně moc. A je mi fuk, že nikdo ani necekne, protože úplatky... Na to vám kašlu! Není normální, aby se v Astoru děly věci, které se tam děly a nikdo nic neřekl. A excuse me, ale to, že Reed někoho zmlátí a pak to bude ok? Ne asi... Pak tu máme dvojníka Bryce z 13RW, který znásilňuje a nikdo taky necekne, i když evidentně hlavní slovo mají Royalové... Kde to jsme? Nemluvě o spoustě nesmyslných dramatů, těhotenství a tak podobně.

Pak tu jsou postavy. Vážně jsem chtěla mít Ellu ráda, protože se většinu času chová celkem inteligentně a líbilo se mi, že si nenechá nic líbit a jde si za svým. Jenže... to se rozplyne ve chvíli, kdy se před ní objeví Reed a její mozek se rozplyne. WTF?! Tak si alespoň za něčím stůj! O Royalových nemluvím, ti jsou kreténi všichni. Reed má světlé momenty, jenže je okamžitě zkazí. Eastona mám asi nejradši, but again... polovinu knihy se choval taky jako kretén a vážně se mi nelíbí, co o Elle povídal. Dvojčata mám zafixované jako incesťáky... No, a Gideon je fakt velkej creep. O daddym Callumovi nemluvě.

Můžete mi namluvit, že tahle kniha nemá mít hlubší smysl. Ale zamysleme se nad jedním - je fakt okay, že série, která podporuje slut shaming a nijak výrazně ho neřeší, podporuje násilí a smete ho ze stolu tím, že peníze vyřeší všechno, má takové vysoké hodnocení? Just... why?

Hodnocení na GR: 2.5 z 5 hvězdiček


Broken Prince (The Royals, #2)Broken Prince

Po katastrofě jménem Papírová princezna přichází ještě něco horšího, a to je druhý díl. Narozdíl od jedničky byla první polovina naprosto nudná a ani Reedův PoV tomu nepomohl, protože jediné, co dělal, bylo za a) rvačky b) mlel o tom, jak mu chybí Ella. Upřímně si to naprosto zaslouží, protože to, co v minulosti udělal, je prostě nechutnost. Bavily mě snad jen momenty, kdy Ella mlátila Jordan. A když už jsem doufala, že se věc s Danielem pohne, Daddy Callum to celé smetl ze stolu výhružkou Dannyho Papimu. Seriously?

A pak tu je ten slavný konec, který ani víc WTF být nemůže... Just... why? To s Brooke je na hlavu a to nečekané shledání jsem odhadla už v prvním díle.

Hodnocení na GR: 2 z 5 hvězdiček

Zrecenzované knihy


Aerie (Magonie, #2)Kore Jamazaki: Čarodějova nevěsta 02Išida Sui: Tokijský ghúl 9Kore Jamazaki: Čarodějova nevěsta 03


Zhlédnuté filmy, seriály a anime

posterposterposter

Yami Shibai 1,2,3

Na hororovou anime sérii Yami Shibai jsem narazila úplnou náhodou. A doteď si nadávám za to, že mi to mohlo uniknout. Hororová anime hledám pořád a po Junji Itovi mi tenhle žánr chyběl. Yami Shibai vypráví několikaminutové japonské folkové příběhy, což je samo o sobě dost zajímavé. Některé příběhy byly trochu slabší, jiné byly ale fakt děsivé a... nekoukejte na to v noci jako já. Bála jsem se. Dost.

Hodnocení na ČSFD: 3.75 z 5 hvězdiček


posterAmai Choubatsu: Watashi Wa Kanshu sen'you Pet

Hahaha, pamatujete na úchylného kněze a další zástupce seasonal hentai? Tak tu máme další, tentokrát z prostředí vězení. Hlavní hrdinka byla neprávem odsouzená na rok do mužského vězení a je vydána na milost choutkám vězeňského dozorce, ehm... Stejně jako další zástupci z tohohle žánru k tomu není moc co říct, protože příběh to skoro nemělo. Bylo to ok.

Hodnocení na ČSFD: 2 z 5 hvězdiček




posterJurský park - FILM MĚSÍCE

Jurský park jsem už sice jako malá kdysi dávno viděla, ale absolutně jsem si z něj nic nepamatovala. Dinosaury jsem ale milovala a pořád miluju, takže jsme se s přítelem rozhodli udělat si maraton a na filmy se podívat. A ach můj bože, kde jsem byla celý svůj život? Bylo to naprosto boží a úplně jsem zapomněla, že tu hraje Sam Neill. Alan Grant je moje nová láska a jeho Funko už míří domů. Miluju Jurský park.

Hodnocení na ČSFD: 4.5 z 5 hvězdiček



posterZtracený svět: Jurský park

Hned po jedničce jsme se pustili i do dvojky JP. Jednička je sice klasika, dvojka ale byla i tak boží. Nejvíc se mi líbí fakt, že tu jsou compíkové, které chci domů (i když by mě asi sežrali). Hlavním hrdinou je tentokrát Ian Malcolm z jedničky (už ne napůl svlečený) a jeho zrzavá společnice a dceruška. Bavilo mě to stejně jako jednička, ne-li ještě víc.

Hodnocení na ČSFD: 4 z 5 hvězdiček




posterJurský park 3

A jako poslední Jurský park jsme viděli trojku (na čtyřku se stále chystám). Je jasné, že kvalitou už se jedničce a dvojce nevyrovná, i tak to bylo ale boží. Hlavně proto, že se vrátil Alan, do kterého jsem se během těch dvou předchozích dvou dnů stihla zamilovat, takže jsem si trojku užila úplně nejvíc. A navíc to bylo i vtipné!

Hodnocení na ČSFD: 3 z 5 hvězdiček




posterYou get me

Zabloudila jsem i na Netflix, kde mě zaujal film You get mi s Bellou Thorne. Anotace slibovala příběh o odplatě a zhrzené lásce... Jo, přesně to jsem dostala. Bellu sice jako herečku moc nemusím, ale psycho mrchu zahrála dobře. Byla to fajn jednohubka. Nic zázračného, ale dalo se to. Pokud hledáte něco na jedno odpoledne, mrkněte na to.

Hodnocení na ČSFD: 3 z 5 hvězdiček




posterJsem božská

Ke konci měsíce jsem byla po práci i v kině. Stíhala jsem pouze Jsem božská, která na mém žebříčku filmů sice nebyla až tak vysoko, ale vtipná komedie se vždycky hodí. A byla jsem mile překvapená. Příběhově to sice není nic nového, Amy je ale děsně vtipná a pokud od filmu nic moc nečekáte, budete spokojeni jako já.

Hodnocení na ČSFD: 3 z 5 hvězdiček




A jaký byl váš červenec?

1 komentář :

  1. Jurský park miluji již od dětství, dvojka je též super a trojku jsem viděla teď poprvé, alespoň myslím, nepamatuji si a také se mi líbila, i když souhlasím s tím, že jedničce se nevyrovná. Jurský svět miluji také, tyhle filmy mě baví. A nechápu, jak zvládáš přečíst tolik knih.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat