čtvrtek 4. října 2018

Recenze - Škola dobra a zla: Vzhůru za slávou

Vzhůru za slávou (The School for Good and Evil: The Camelot Years, #1)Oficiální anotace

S každým koncem přichází i nový začátek… Navštivte Školu dobra a zla již počtvrté!

Agáta a Tedros se snaží co nejlépe spravovat své království Kamelot. A Sofie mezitím vede Školu zla. Brzy ale všichni tři zjistí, že se cítí čím dál víc osamělí. A do toho všeho se blíží velké nebezpečí.

Studenti i učitelé Školy dobra a zla si mysleli, že jejich poslední „žili šťastně až navěky“ začalo poražením Školníka. Ale nyní budou muset čelit ještě těžším překážkám, které jim přinesou buď věčnou slávu, nebo je uvrhnou do zapomnění.


Proč jsem si knihu vybrala?

Škola dobra a zla patří mezi jednu z mých nejoblíbenějších sérií, které nakladatelství CooBoo vydává. Po skončení trojky jsem už moc nedoufala v pokračování, ale Soman Chainani mile překvapil a vytasil se rovnou s pokračováním. A kdo se ho nemohl dočkat? No přece já!

Knižní trailer


Něco málo k obálkám

Obálky z téhle série patří k mých nejoblíbenějším. Každá z nich totiž vypráví vlastní příběh, takže stojí za to si je pořádně prohlédnout. Obálka Vzhůru za slávou patří k mým nejoblíbenějším - je moc pěkně barevně sladěná a navíc na ní je i můj oblíbený pár.

Hodnocení

Agatha (The School for Good and Evil) by TheVioletEuphonia
Agatha by TheVelvetEuphonia
Pohádka o Agatě a Sofii sice už skončila, ale život obou hlavních hrdinek teprve začal. Na Agátu čeká svatba s Tedrosem, který se má stát králem Kamelotu. Šťastný pár ale není tak šťastný a zamilovaný, jak to na první pohled vypadá. Sofie se na druhé straně zdá, že má vše. Stala se ředitelkou Školy zla, kterou si přizpůsobila k obrazu svému. Všichni ji opěvují a ke štěstí jí chybí jen její nejlepší kamarádka. Poražením Školníka to ale neskončilo. Nad našimi hrdiny se stahují nová mračna, která jsou zlověstnější a zlověstnější. V Pohádkovém lese už není bezpečno...

Vzhůru za slávou je prvním dílem spin-off série Camelot Years, která přímo navazuje na původní trilogii Škola dobra a zla z pera Somana Chainaniho. Silně tedy doporučuji číst knihu až po přečtení původní trilogie, protože jinak se nebudete orientovat (především ve vztazích postav a tím, co se stalo). I když se původní série prezentovala spíše jako čtivo pro mladší čtenáře, na své si přijdou i ti starší, jelikož Vzhůru za slávou rozhodně není sluníčková. Kniha je o dost temnější než předchozí díly a zabývá se především tím, co se stane po skončení pohádky (alá Žili šťastně až navěky). V případě našich hrdinek to totiž rozhodně neplatí. Kromě pohledu Agáty a Sofie autor přidal kapitoly z pohledu několika dalších (i nových) postav, které příběh pěkně oživují. Kromě akce a napětí se tu autor zaměřuje i na každodenní život hrdinů, na trable s láskou (Tedros a Agáta) a v neposlední řadě na přátelství. Na své si tak přijde poměrně široké publikum čtenářů.


Agáta se s prudkým nádechem otočila a bodla nožem do míst, kde tušila vetřelcův krk. Nezvaný návštěvník byl ale rychlejší a přitiskl jí zápěstí k posteli dřív, než mu stačila ublížit.

Co se týče postav, nejvíce pozornosti se opět dostává Agátě a Sofii. V předchozích dílech jsem se Sofií nebyla moc velká kamarádka, na druhou stranu ale musím ocenit posun, kterým si postava Sofie prošla. Na to, že sérii napsal mužský autor, jsou ženské postavy napsané překvapivě přesně (za to palec nahoru). Ve Škole dobra a zla byla mou největší favoritkou Agáta, s kterou jsem soucítila. Nevím, co se stalo, ale ta stará Agáta někam zmizela a ve čtvrtém díle mne její osud ani moc nezajímal (Tedrose a Agí pořád shippuju nejvíc ze všeho, o tom žádná!). Co se týče Tedrose, moc se mi nelíbilo, jakým směrem se jeho postava ubírala, na druhou stranu však pak měl super comeback. Největším a nejpříjemnějším překvapením byly nové postavy, které se fakt povedly. Mou největší oblíbenkyní byla Nikola, které to myslelo a chovala se v některých situacích jako jediná rozumně.

Výsledek obrázku pro quests for gloryA nakonec mé dojmy. Jak jsem zmínila výše, na čtvrté pokračování své oblíbené série jsem se neskutečně těšila, a proto jsem měla určitá očekávání. Splnila se? Ano. Dostala jsem přesně to, co jsem chtěla. Řekla bych, že Vzhůru za slávou slouží jako takový odrazový můstek k daleko větší akci, která přijde v následujících dílech. Autor se zaměřil spíše na každodenní události našich hlavních hrdinů a to, jak si vedou v přidělených úkolech. Nebylo to vůbec špatné, občas jsem se ale trošku nudila. Nového záporáka jsem uhodla až ke konci, takže no big deal. Jsem zvědavá, co si pro nás Soman připraví v dalších dílech, protože tohle bylo moc moc fajn. A nesmím zapomenout na naprosto boží grafické zpracování a ilustrace - ty jsou fakt boží!

Sérii Škola dobra a zla bych doporučila všem, kteří hledají příběh inspirovaný pohádkami s neotřelými hlavními hrdinkami, pro které je nejdůležitější jen jedno - přátelství.

Celkové hodnocení: 4 z 5 hvězdiček

Děkuji nakladatelství CooBoo za poskynutí recenzního výtisku. 
Více o knize ZDE

Zdroje:
Anotace a obálka

Žádné komentáře :

Okomentovat