pátek 8. listopadu 2019

Comic Con ve Varšavě 2019 | Naprosto tři boží dny

Na obrázku může být: 10 people, text



Už je to nějaký ten pátek, co jsem se vám podělila o nějaké zážitky z cestování. Letos jsem se ale zúčastnila jedné akce, o kterou se prostě podělit musím. A to je můj první Comic Con! Jak jsem na něco takového vůbec přišla? Loni jsem byla na Erasmu v Polsku a zjistila jsem, že se ve Varšavě v létě odehrává Comic Con. Chápete to? Ve vedlejším státě! A ta cena lístků? Samozřejmě, že jsme musely jet. Bylo to jednoznačné rozhodnutí.

Pokud vás zajímá cena takového comic conu, lístky jsme se spolužačkou kupovaly v první vlně už v prosinci (CC byl v červnu) ve slevě. Jeden lístek na tři dny nás tak v přepočtu vyšel na cca 480 Kč. Ano, slyšíte dobře (v porovnání s naším českým CC je to zhruba o 1 500 Kč méně...). V ceně je vstup do všech expozic a na všechny panely během všech tří dnů a autobusová doprava zdarma z centra do prostor festivalu a zpět. Samozřejmě si můžete koupit i jednodenní lístek pouze na jeden den. Samostatně se pak připlácí autogramy herců, které se liší podle toho, jak je herec populární či možnost setkání a fotografie s ním. 

Manekin!
Samozřejmě, že největším lákadlem pro nás byly samotné hvězdy, které byly postupně ohlašovány. Já osobně jsem se nejvíc těšila na oba bratry Salvatory z Upířích deníků, herečku Octavia Blake z The 100, herce Jaquena a Melissandry z Game of Thrones a v neposlední řadě i na Billyho Boyda z Pána Prstenů (Pipin). Plánovaly jsme ještě jít na panel Colossa z Deadpoola. Mezi dalšími hosty, které jsme však nenavštívily, byli herci třeba z Riverdale, Teen Wolfa a další. Mezi pozvanými byl i známý zahraniční cosplayer Leon Chihiro, u něhož mě mrzí, že jsem ho nestihla či spisovatel Metra 2033. 

Co Comic Con nabízel jako další? Probíhal v prostorách výstaviště Ptak Warsaw zhruba 30 minut od centra za městem, a to hned ve dvou halách (představte si něco jako pražské výstaviště v Holešovicích, jen modernější a větší). V jedné hale se nacházely prostory pro panely s herci, cosplayery, spisovateli a pro přednášky. Tematicky to bylo velmi různorodé - na své si přišli v podstatě všichni - milovníci fantasy, Harryho Pottera, Pána prstenů, seriálů a v neposlední řadě i anime. Kromě přednáškových prostor pak v té samé hale byly i stánky nakladatelů s knihami a mangami, s Funko Pop, různými plakáty a merchem. Druhá hala byla pak věnovaná především počítačovým hrám - mohli jste si zde vyzkoušet různé hry, probíhal tu turnaj v LoLku s profesionálními hráči a další. Mimo to tu byly i velké prostory věnované deskovkám, které jste si mohli zadarmo zahrát. A v neposlední řadě i další obchůdky. Obě haly byly kryté. Pokud jste s sebou náhodou měli nějaké nadměrnější zavazadlo, před vstupem do haly byla i šatna. V nekrytých prostorách mezi oběma halami pak byly stánky s různým druhem jídla - od tradiční kuchyně až po tu asijskou. Hlady tedy rozhodně neumřete. 

A teď už samotný report!

Do Varšavy jsme vyrážely se spolužačkou už ve čtvrtek v noci z Liberce, odkud jezdí přímý Flixbus až do Varšavy. Cenově to také nebylo vůbec strašné a za 8 hodin cesty to stálo! (do Toruni na Erasmus jsme jely pro porovnání 10 hodin). Měly jsme zajištěné ubytování v BB hotelu na dvě noci, které nás každou vyšlo cca na necelých 1 000 Kč, což je naprostá paráda (u nás bych za to měla jen vstup na CC, tam ubytko a lístek na tři dny). Check-in jsme bohužel měly až odpoledne, takže nás původní plán se nejdřív ubytovat a pak hned jet na CC se trochu změnil. Nechaly jsme tedy kufry na hotelu a tramvají jsme vyrazily do centra na snídani do palačinkárny Manekin, což je nejlepší podnik pod sluncem a upřímně nechápu, proč nic takového není u nás. Palačinky na slano i na sladko, lívance, různé polévky a těstoviny, kafe, čaje... Nevíte, z čeho si vybrat dřív! Daly jsme si tedy naprosto luxusní snídani (ach, ty ceny! Najedly jsme se každá do stovky, a to fakt do syta). Po snídani jsme se vrátily na check-in do hotelu, a poté nás už nic nedrželo a mohly jsme vyrazit na Comic Con. 

Přesun sice trochu trval, jelikož jsme se musely vrátit do centra a pak dalších 40 minut na výstaviště, i tak to ale stálo za to. Autobusy měl CC zajištěné každých zhruba 10 minut. A byly zadarmo! Už na zastávce jsme viděly spoustu cosplayerů (oblíbená byla hlavně My Hero Academia), což mě samozřejmě neuvěřitelně nadchlo. Taky nás překvapilo, jak velké prostory výstaviště jsou. Nikdy jsem totiž na podobné akci nebyla! Fronta a následný security check sice trochu trval, nakonec jsme se tam ale dostaly a mohly začít prozkoumávat! Jak asi dobře víte, jsem velký otaku fanoušek a Polsko je pro mě něco jako svatyně. Jejich výběr mangy a merche je naprosto fantastický (což odnese vždy moje peněženka), takže jsem samozřejmě nejdříve zamířila k antikvariátu a obchůdkům s merchem. Už první den jsem si něco málo odnesla. Omrkly jsme i místo, kde měly být panely s herci a zaparkovaly jsme v druhé hale u gamerů, kteří tam pařili Lolko. Jelikož byl první den o něco kratší (pátek), vypadly jsme poměrně brzo, na večeři se opět stavily v Manekinovi, já ještě vymetla knihkupectví Empík a odnesla si dvě mangy a vrátily jsme se do hotelu. 

Hlavní den celého CC byl v sobotu, kdy jsme na místo vyrazily už brzy ráno. Snídani jsme si koupily v sámošce, takže jsme mohly jet přímo. Jako první na nás čekal společný panel s Ianem Somerhalderem (Damon v TVD) a Paulem Wesleyem (Stefan v TVD). Byl ze všech panelů také nejvíc natřískaný (no jo, fanynky!), ale bylo to absolutně boží. Jako mladší jsem TVD dost žrala, takže to byla pěkná nostalgie. A Ian je naživo fakt sexy! Jako další jsme si poslechli Stefana Kapičice, který si zahrál v Deadpoolovi. Colossus patří mezi mé oblíbené hrdiny a Stefan je navíc neuvěřitelně vtipný (vyprávěl o eskapádách při natáčení s Ryanem Reynoldsem), takže to žádná ztráta času nebyla. Osobně jsem se nejvíc těšila na Marii Avgeropoulos z The 100, kde si zahrála Octavii Blake. Marii při přistávání potkalo neštěstí se ztraceným kufrem, kdy neměla žádné oblečení, ale nesla to se ctí a úsměvem a její panel byl famózní. Dokonce ukázala i nějaké ty bojové manévry! Poměrně dost lidí přišlo na společný panel hvězd z Game of Thrones, kde spolu byli Carice van Houten (Melissandre) a Tom Wlaschiha (Jaquen). Spoustě lidí je sice Jaquen ukradanej, za mě je to ale jedna z nejlepších postav v celé sérii, takže jsem byla nadšená. Tom je skvělý vypravěč a je neuvěřitelně okouzlující. Carice je taky fajn, ale až tak mne nezaujala. Melissandru totiž nemusím.

A největší bomba? Billy Boyd (Pipin z Pána prstenů). Neuvěřitelná nostalgie. Billy je neskutečně vtipný chlapík s naprosto vražedným přístupem, který bavil celé publikum. A DOKONCE ZAZPÍVAL I SVOJI PÍSNIČKU! Edge of Night, kterou zpíval v Návratu krále. Přiznávám, že mi v tu chvíli i ukápla slzička! Poté už jsme se přesunuly na oběd, ale ještě jsme zahlédly Holland Roden a Tylera Hoechlina z Teen Wolfa, Caseyho Cotta z Riverdale a Caru Buono ze Stranger Things. Celá ta atmosféra CC se těžko popisuje, ale je to něco, co musíte zažít aspoň jednou. Cosplayeři absolutně všude, spousta merche... ACH. A SPOUSTA MERCHE PRO OTAKU. A MANGY. Proč sakra není nic takového v ČR? Po obědě už jsme si jen zahrály nějaké ty deskovky, omrkly turnaj LoLka, stavily se na véče v Manekinovi a odjely na hotel. 

V neděli jsme opět zavítaly na pár panelů našich oblíbenců, něco málo pokoupily, najedly se a skončily opět u gamerů. Večer nám krásně odjížděl i autobus domů (opět přímý Flixbus), takže to vyšlo naprosto ideálně.


 Co říct na závěr? Varšavský Comic Con je rozhodně jednou z nejlepších akcí, na které jsem kdy byla a tenhle rok plánuji jet znova (v prosinci jdou do prodeje lístky, cena je opět 480 Kč za tři dny, neber to). V únoru je jeden CC i u nás v Praze, na ten ale neplánuji jít. Oproti tomu polskému je neskutečně předražený.


A co vy? Už jste někdy na nějaké podobné akci byli? 

Žádné komentáře :

Okomentovat