pondělí 11. listopadu 2019

Recenze - Rozdělené království

Rozdělené království (Prokletý trůn, #2)Oficiální anotace

Zkoušky ctnostného následnictví skončily. Princezna Carys je mrtvá a na trůn usedl princ Andreas. Jeho sen o vládě se stal skutečností. Ale stálo to za to? Cítí silné výčitky za to, co udělal, navíc obliba jeho sestry mezi lidmi stále roste. Kdyby tušil, že Carys navzdory všeobecnému přesvědčení přežila! Skrývá se v divočině a s tím, jak postupně sílí, roste i její odvaha vrátit se zpět do Větrného paláce a vypořádat se s bratrovou zradou...

Už je to nějaký ten pátek, co jsem četla první díl série Prokletý trůn. V rámci YA fantasy to nebylo nic moc originálního, ale Joelle Charbonneau mám poměrně ráda a jako oddechovky jsou její knihy ideální, pokud v nich nehledáte hlubší smysl. Proto jsem si nemohla nechat ujít ani závěrečný díl, jelikož mě zajímalo, jestli trůn nakonec získá Carys nebo Andreas.

Le Royaume des Vents (Dividing Eden, #2)

Jsem neskutečně ráda, že máme originál obálku, která sice není až tak výrazná jako první díl, pořád je ale moc pěkná.

Související obrázek
Zkoušky následnictví jsou u konce a na trůn vítězoslavně usedl princ Andreas. Pořád ho ale sžírají výčitky za to, že nedokázal zachránit svou sestru, která je dle veřejného mínění mrtvá. I tak se ale mezi poddanými těší neuvěřitelné oblibě. Zatímco má Andreas dost práce s vládnutím, jeho údajně mrtvá sestra Carys mezitím sbírá síly v divočině a chystá se na pomstu. Kromě toho musí oba sourozenci odhalit, kdo stojí za spiknutím proti jejich otci, který byl zavražděn. Dokážou se Carys a Andreas usmířit a spojit se proti společnému nepříteli?

Rozdělené království je druhým a závěrečným dílem dilogie Prokletý trůn z pera Joelle Charbonneau, které u nás již vyšla trilogie Univerzita výjimečných a standalone Stačí jen chtít. Kniha navazuje přesně tam, kde skončil první díl. Opět tu máme dva vypravěče - Carys a Andrease, což dodává příběhu na větší komplexitě a čtenáři tak mají šanci nahlédnout i do jiných zákoutí království. Oproti pomalejšímu prvnímu dílu je Rozdělené království o poznání akčnější a plyne rychlejším tempem. Díky tomu, že kniha nemá ani 300 stran, ji budete mít přečtenou za jedno odpoledne. Autorčin styl psaní je totiž nenáročný a srozumitelný, takže knihu slupnete jako malinu. Velkou roli zde hraje i politikaření a pletichy, které začaly už v prvním díle. Nechybí ani trocha té romantiky, kterou najdete v Carysině PoV.

"Neměl jste ty ženy brát do Sálu ctností, Vaše Veličenstvo. Dokonce i váš otec milenky skrýval víc.""Takže byste byl raději, kdybych si je pozval do ložnice?" opáčil Andreas.

Autorka se ve velkém soustředila na budování svých postav, na kterých příběh v podstatě stojí, a to především na vztahu královských sourozenců Carys a Andrease. Už od prvního dílu jsem si daleko víc oblíbila Carys, která je sice princeznou, ale celý svůj život prožila jako štít svého bratra, který ji v prvním díle zradil. Carys je sympatická, empatická a silná ženská hrdinka, která touží po jediném - ochránit své království. Nic moc kladného bohužel nemůžu říct o Andreasovi, kterého nemám ráda. Byl pro mě nudnou postavou, která sice prochází nějakým tím vývojem, ve výsledku toho ale moc neudělal. To už byly zajímavější vedlejší postavy, kterým autorka věnovala také nějaký ten prostor. Pokud máte rádi sourozenecké vztahy v knihách, mohlo by se vám Rozdělené království líbit, jelikož se na něj autorka soustředila ve velkém.

Výsledek obrázku pro eden conquered charbonneau
Dostávám se k vlastním dojmům. Žádná velká očekávání jsem od knihy neměla, ale doufala jsem, že autorka přijde s nějakým uspokojivým koncem, který by mě nezvedl ze židle. A v podstatě se jí to povedlo. Dočkala jsem se akce, napětí a následného odhalení toho, kdo za vším stojí. Takže ideální. Neskutečně mě bavily kapitoly Carys, která postupně objevovala své nové schopnosti, což je rozhodně jedna z nejlepších věcí na celé knize. Líbila se mi i romantická linka, která byla nenucená a příběh spíše doplňovala. O své nenávisti k Andreasovi jsem se zmiňovala výše, takže se nebudu opakovat. Přišel mi neskutečně naivní (čti debil) a naprosto nekompetentní, co se týče vlády nad královstvím. Od Joelle si v budoucnu určitě ještě něco ráda přečtu, její knihy jsou totiž skvělými oddechovkami.

Rozdělené království bych doporučila všem, kteří hledají nenáročnou sourozeneckou young adult fantasy na jedno odpoledne s kapkou magie a bojem o trůn.

Celkové hodnocení:  3.5 z 5 hvězdiček