středa 12. února 2020

Recenze - Nevěřte Hunterovi

Nevěřte HunteroviOficiální anotace

Zakázané vztahy, rodinné tajemství a nebezpečná láska v jednom z nejčtenějších příběhů na Wattpadu.

Moje matka měnila partnery jako ponožky, ale protože mne do toho většinou nijak nezatahovala, bylo mi to fuk. Pak si ale našla pana Huntera a obě dvě jsme se k němu přestěhovaly. V okamžiku, kdy jsem poznala jeho rodinu, jsem začala přemýšlet nad významem slova "správný". Čtyři nevlastní bratři a jejich malá sestřička naprosto změnili můj klidný svět. Zabydlely se v něm zmatek, zlost a lži. Jak jen mohu přežít mezi kluky? A jak moc se u Hunterových změním? Budeme dál žít své životy, nebo už nic nebude tak jako dřív?

Ke knihám z Wattpadu přistupuji VELMI opatrně. Ne, že by se na něm snad nedaly najít klenoty, ale jen málokdy tyhle knihy splní má očekávání. U Huntera mě zaujala především anotace, která slibovala jakýsi mix Papírové princezny a DIMILY. Ani jedna z jmenovaných sérií se mi nelíbila, takže jsem byla zvědavá, jak se s tématem poprala česká autorka.

Obyčejně nejsem velkou fanynkou podobných obálek, ale u Huntera to celkem funguje - asi proto, že přechod není nijak kontrastní. Tmavší barvy dělají zázraky.

Azaria nikdy nepoznala, jaké je to mít stálý domov. Její matka střídá partnery jako ponožky, a tak se obě musí neustále stěhovat. Vše se změní, když se přestěhují k Hunterovým - bohaté rodině, která skrývá víc než je na první pohled jasné. Azarii je hned na první pohled jasné, že jde matce jen o peníze, a že pro to, aby u Hunterů zůstaly, udělá cokoliv. Aby toho nebylo málo, Azaria se o domov musí dělit s pěti novými nevlastními sourozenci. I když si se dvěma vcelku sedne, zbytek už tak ochotný není. Korunu tomu dává Jack Hunter - nebezpečný průšvihář, na kterého se dívky jen lepí. Dokáže Azarie přežít v domově, ve kterém láska nic neznamená?

Nevěřte Hunterovi je standalone young adult contemporary z pera Karolíny Bendové, která knihu původně publikovala na svém Wattpadu pod přezdívkou Sweerty (vydání v papírové podobě se dočkala i její Wattpad povídka Clarity, a to u nakladatelství Sun). Ústředním tématem celé knihy je zakázaná láska mezi nevlastními sourozenci a složité vztahy v rodině. Kromě romantické linky autorka v druhé polovině knihy odkrývá i jakousi mystery zápletku, která ve výsledku sice nepůsobila nijak reálně, osobně mě však neštvala tak jako výplody, které si ve svých tematicky podobných knihách vymyslely Erin Watt či Abbi Glines. Autorčin styl psaní je poměrně čtivý, avšak v některých pasážích je znát, že se autorka ještě nevypsala. Knihy publikované z Wattpadu mají obecně spíše negativní přijetí. Nevěřte Hunterovi by se tam pocitově taky dala zařadit, avšak musím zmínit i prvky, které z ní dělaly něco víc. Osobně jsem sice byla zprvu trochu rozčarovaná z konce, který byl dost useknutý, nakonec jsem ho ale velmi ocenila - realistický a velmi uspokojivý.

To, že mě označila za Hunterovou, se mě celkem dotklo. Má rodina nebyla taková jako jejich. I když má matka mi každý den dokazovala něco jiného.

Image result for nevěřte hunterovi
Karolína Bendová (zdroj)
Co se týče postav, mám trochu rozporuplné pocity. U některých bylo vidět, že si na nich autorka dala záležet a nemají pouze jednu dimenzi, u některých to však nedopadlo až tak slavně. Hlavní hrdinka Azaria se snažila jít si za svým a odlišit se. Občas se jí to sice nepovedlo, avšak narozdíl od svých kolegyň z jiných sérií mi na nervy až tak nešla. Co se týče bratrů Hunterových... Jack mi nesedl už od první stránky. Snažil se sice působit jako děsný drsňák a děvkař, jakmile se ale s Azarií ocitl o samotě, stal se z něj umění milující romantik. Jasně... Calvina jsem měla zprvu ráda, postupem času mi ale došlo, že jeho charakter se vlastně točí jen kolem toho, že miluje renesanční autory. Malá Mary-Jane byla občas roztomilá, ale ke konci už mi lezla na nervy. A největší zklamání? Azariina matka. Jednodimenzionální postava, které byla dcera ukradená a šlo jí jen o peníze. Ještě chci zmínit romantiku, která jede na vlně lásky nevlastních sourozenců. Osobně tenhle trope nemám moc ráda a přijde mi celkem nechutný, ale chápu, že si své fanoušky najde. V případě Jacka a Azarie jsem byla celkem příjemně překvapená - autorka se vyhnula jakémukoliv sexu a na vše šla hezky pomalu, za což palec nahoru!

Nakonec mé vlastní dojmy. Musím se přiznat, že jsem do knihy šla s tím, že se mi s velkou pravděpodobností líbit nebude. S podobnou tématikou jsem už četla trilogii Rosemary Beach od Abbi Glines. DIMILY a Papírovou princeznu od Erin Watt. Ani jedna z jmenovaných se mi brutálně nelíbila a pokládám je za odpad. Hunter mne ale příjemně překvapil. Je sice znát, že se autorka ještě nevypsala, kniha se ale četla stále relativně dobře, takže jsem to autorce i odpustila. Samozřejmě tu najdeme i klišé, kterých jsou jmenované série výše plné, Karolína Bendová si s nimi ale pohrála tak, aby nebyla do očí. Jsem si jistá, že u mladších čtenářek kolem 14-15 let by mohla tahle kniha zabodovat - nejsou tu žádné popisy sexu a myslím, že se autorce celkem povedlo i zachytit rodinné vztahy, které mohou být fakt na houby. Palec nahoru za nečekaný konec, který působil realisticky a osobně mne přinutil dát knize i lepší hodnocení.

Nevěřte Hunterovi bych doporučila především mladším čtenářům a čtenářkám, kteří hledají příběh o zakázané lásce a rodině, která skrývá tajemství.

Celkové hodnocení: 3 z 5 hvězdiček