pondělí 7. září 2020

Recenze - Tohle léto říkám ano

Tohle léto říkám anoOficiální anotace

Rachel Brooksová měla vždycky jasné cíle: mít samé jedničky a dostat se na vysněnou univerzitu. A vyplatilo se to – po letech pilného studia odmaturovala na výbornou a je připravená to oslavit… nicnedělenáním. Protože doteď říkala na všechno ne. Ne tancování, ne večírkům, a hlavně ne klukům. A teď to konečně přišlo – nic jí nebrání bavit se… kromě jí samotné. Co kdyby to ale přeci jen zkusila? Svěží letní příběh o tom, co se stane, když hlavní hrdinka začne říkat ano novým zážitkům i vztahům.

O knize jsem až donedávna neměla ani tucha a nevěděla jsem, že u nás bude vůbec přeložená. Každý rok si ale dopřávám nějakou tu fluffy letní romanci, takže jsem po nějaké sáhla ráda i letos (i vzhledem k tomu, že jsem nikam k moři nemohla). Neměla jsem od knihy žádná očekávání, což možná bylo jen a jen dobře.

Say Yes Summer

Buďme rádi za naši obálku, je daleko víc cute.

Evite, Inc. - How Do You Say Yes To Summer?
Rachel Brooksová toho ze života až do prázdnin před nástupem na vysokou moc neměla. Vždycky pilně dřela, aby měla nejlepší známky a dostala se na vysněnou školu, díky tomu byl její sociální život ale v troskách. Vše se změní ve chvíli, kdy náhodně objeví knihu, která její prázdniny obrátí vzhůru nohama. Rachel se rozhodne každé nové výzvě říct ano. Kromě brigády v restauraci, kterou vlastní rodiče, se tak vrhne do všeho rovnou po hlavě. Ne vždy to ale musí skončit dobře... Letní láska, nové zkušenosti a zážitky. Jste připraveni?

Tohle léto říkám ano je samostatně stojící romantický young adult z pera Lindsey Roth Culli. Žádné hlubší myšlenky v něm nehledejte, snad až na to, že změnit svůj postoj k životu a zkoušet nové věci je občas fajn. Na druhou stranu je to poměrně čtivě napsaná oddechovka, kterou přečtete za jedno odpoledne. Ve svém žánru rozhodně nepatří k ničemu originálnímu, na druhou stranu... co je vlastně v dnešní době už originální? Spolu s hlavní hrdinkou si čtenáři prožijí první lásku, polibek či snad párty. Objevují se tu i některá klišé typická pro young adult romantiku, naštěstí ne až v takové míře, aby to čtenáře přespříliš rušilo.

Mé vlhké dlaně mu přistanou na ramenou, přitisknu se k němu a on mi svou velkou rukou sevře tvář.

What about that summer romance? (The hidden causes of your troubles in life  and relationship, and how to resolve them. At last.)
Většina romantiky stojí na dvou věcech, a to je zvládnutí vztahů a postav. Buďme upřímní - pokud vám nesedne hlavní hrdinka, pravděpodobně budete knihu nenávidět. Já sama jsem Rachel snést dokázala a po většinu knihy mi nevadila, i když párkrát bych jí za uši dala. Rachel naštěstí měla mozek a nakonec se zachovala správně. Seznámíme se i s její nejbližší rodinou, která vede italskou restauraci. Tenhle aspekt mě neskutečně bavil a vůbec by mi nevadilo, kdyby se na něj autorka zaměřila více. Taky bych vás měla varovat, že se tu objevuje jakýsi milostný trojúhelník. Nemusel by tam být, na druhou stranu... nevadil mi, takže asi dobrý. Samotné interakce Rachel s jejími nápadníky byly poměrně uvěřitelné a dávaly smysl. Je škoda, že Rachelina BFF odjela na letní tábor, protože trocha přátelství by mi v knize bodla (byla tam, ale ne tolik jako romantika).

Nakonec mé vlastní dojmy. Moc jsem nečekala, a tak jsem ani nebyla zklamaná. Dostala jsem přesně to, co slibovala anotace. Přečteno během jednoho odpoledne, kdy se mi nechtělo moc přemýšlet a potřebovala jsem něco, u čeho se skvěle relaxovalo. Hlavní hrdinka by sice občas zasloužila přes pusu, na druhou stranu... dá se to vzhledem k její situaci pochopit. Až na ten zbytečný milostný trojúhelník jsem si čtení užila, vrátila se do svých let na střední a trochu se i zasmála.

Tohle léto říkám ano bych doporučila všem, kteří hledají naprostou letní oddechovku, u které stačí vypnout a nést se na vlně teenagerské blbosti.