neděle 1. listopadu 2020

Recenze - Temný kvítek

Život princezny Aurélie je v troskách, stejně jako království, které chtěla zachránit. Její snoubenec zahynul na lodi a bratr, který se měl stát v jejich zemi králem, musí čelit odporu ze strany Tribunálu. Když během korunovační noci dojde k převratu, Aurélie je nucena uprchnout. Aby zachránila sebe a svou rodinu, pustí se do sebevražedného boje. Najde v nejtemnějších chvílích jiskřičku naděje? Pomůže jí láska, kterou považovala za ztracenou?

Loni jsem četla první díl, který mě poměrně mile překvapil. Nebyla to sice žádná složitá fantasy, na druhou stranu se u toho velmi dobře odpočívalo. A to samé jsem chtěla i od dvojky - čtivost, zajímavé zápletky, Aurélii a Zana (I ship it) a trochu té magie.

Série se v nedávné době po prvním díle dočkala úplně nových obálek s obličeji. Já jsem ale ráda za tu naši, která je dle mého skromného názoru daleko hezčí, a navíc ladí i s prvním dílem. Rozložením je inspirovaná obálkou vpravo.

Princezně Aurélii se podařilo zabránit obrovskému neštěstí a svrhnout mocichtivého krále, ale za strašnou cenu. Její snoubenec záhadně zahynul na lodi a její mladší bratr se má stát králem. Proti němu však stojí přísný Tribunál, který by nejradši převzal moc nad královstvím sám. Princezna navíc ovládá nebezpečnou krvavou magii, které se většina lidí bojí. I když je na útěku, její jedinou možností je bojovat zpět a nenechat se přitom zabít. Je vše ztraceno či snad existuje nějaká naděje? Aurélii opět čeká nelítostný a krvavý boj...

Temný kvítek je druhým dílem young adult fantasy trilogie z pera Crystal Smithové, která loni s prvním dílem debutovala na YA spisovatelské scéně. V prvním díle se autorce podařilo představit velmi zajímavý fantasy svět, ve kterém v omezené míře hrají roli i různé druhy magie. Největší pozornost je věnována zakázané krvavé, kterou ovládá i hlavní hrdinka. V druhém díle se však čtenáři dočkají i představení některých dalších druhů, nevyjímaje tu přírodní. Spolu s ní autorka představila i zajímavé příběhy z minulosti, které se možná dotknou i některých vedlejších postav. První díl mne velmi příjemně překvapil - autorčin styl psaní je totiž velmi čtivý, zápletka dává smysl, a dokonce mě bavila i romantika. Té se dočkáte i ve druhém díle, i když ne v takové míře, v jakou jsem doufala. Rozhodně ale nečekejte žádnou high fantasy, je to především velmi čtivá oddechovka!

"A teď," ozvala jsem se stroze a prakticky,  "kde si můžu vyzvednout svou výhru?"

Co se týče postav, nehledejte tu žádné komplikované charaktery, protože pak budete hluboce zklamáni. I tak se tu ale dají najít velmi zajímavé osoby, jejichž osudy vás budou bavit. Třeba princezna Aurélie. Překvapivě jsem si ji docela oblíbila a fandila jsem jí. V druhém díle navíc projde celou řadou překážek, které jen utuží její charakter. Navíc se mi líbí i to, že se nebojí svoji magii používat a udělá vše pro to, aby zachránila své milované. Užila jsem si i mého milovaného Zana, který si mě získal už v prvním díle. Jeho vztah s Aurélií bezmezně potřebuji a chci víc (hlavně ta hot scéna, jako haló?). Více prostoru dostává i Auréliin mladší bratr Konrád, který se má stát krále. Děti úplně nemusím, na druhou stranu se na svůj věk chová fakt vyspěle. Bonus body dávám autorce za Onal, protože její backstory byla fakt hustá.

A nakonec mé vlastní dojmy. Jsem fakt ráda, že má očekávání byla splněna, protože tahle série je v poslední době jednou z mála, které mě fakt bavily. Narovinu čekejte hardcore oddechovku s jednoduchou zápletkou a postavami, protože nic jiného to ale není. Autorka ale píše fakt čtivě, kapitoly jsou navíc taky krátké, takže knihou doslova proletíte. Hlavní hrdinka je sympaťačka, nebojí se použít své schopnosti, a navíc má hot love interest. Zan je miláček, kterého si budete chtít vzít domů. Dvojka se daleko víc soustřeďuje na boj proti Tribunálu, na staré mýty a legendy a připravuje půdu pro závěrečný díl. Máme se fakt na co těšit!

Temný kvítek bych doporučila všem, kteří hledají nenáročnou a zajímavou fantasy s odvážnou hlavní hrdinkou, magií a nějakou tou láskou.