neděle 17. října 2021

Recenze - Na jedné vlně

Bailey zbožňuje filmy skoro stejně jako Alexe, filmového geeka, kterého zná jen přes internet. Když se dívka přestěhuje do kalifornského města, kde bydlí i on, radši mu to neřekne. Co když by se z něj vyklubal pošuk? Navíc ji v práci rozptyluje sekuriťák Porter Roth, který ji štve i přitahuje zároveň. Zůstane Bailey se svým online klukem, nebo to zkusí s Porterem? Tahle volba bude dost zapeklitá, protože Porter má tajemství: to on je Alex... víceméně.

Jenn Bennettovou jsem se poprvé setkala v knize Kudy ke hvězdám, která mne velmi příjemně překvapila, hlavně co se týče žánru. Proto jsem měla velké naděje i u její druhé knihy, kterou jsem netrpělivě vyhlížela. Téma filmového festivalu a surfování znělo celkem zajímavě, takže jsem neváhala ani chvíli.

I když mají zahraniční obálky také šmrnc, nic se opět nevyrovná té naší, která je prostě boží.

Bailey si už nějakou dobu píše po internetu s Alexem, klukem, který je stejný filmový geek jako ona. Možná je do něj i tak trošku zamilovaná. Nesvěří se mu ale s faktem, že se nadobro stěhuje k otci do Kalifornie, a to rovnou do stejného městečka, kde bydlí i on. K zahnání času začne Bailey pracovat v muzeu, kde se seznámí s Porterem Rothem - na první pohled nebezpečným surfařem, který ji vytáčí k nepříčetnosti. Postupem času ale Portera poznává trochu blíž a zjišťuje, že je vlastně dost fajn. S tím vyvstává dilema... Porter nebo Alex?

Na jedné vlně je samostatně stojící román z pera Jenn Bennettové, které u nás v překladu již vyšla kniha Kudy ke hvězdám. Z prostředí amerických národních parků se tentokrát přesuneme do slunné Kalifornie do prostředí surfařů a filmového festivalu. I tato kniha se řadí mezi young adult contemporary s velkou dávkou romantiky. Milovníci hate to love vztahů si přijdou na své, neboť právě o to tu jde. Mimo to se autorka zaměřila i na nějaká vážnější témata, a to především ta týkající se rodiny, rodinných vztahů a posttraumatického šoku. Autorka píše velmi svižně a čtivě - kratší kapitoly se navíc sem tam střídají s chatovou konverzací Bailey a Alexe, což velmi příjemně oživuje děj.

Jsem ten hladový žralok. A bojím se, že paže mi nebude stačit. Chci ho celýho.

Příběh stojí z velké části na postavách a vztazích mezi nimi. Nejvíce prostoru dostává hlavní hrdinka Bailey, která neměla úplně šťastné dětství a stále se nemůže vzpamatovat z tragické události, která vedla k rozvodu jejích rodičů. Časté stěhování k tomu také moc nepřispělo. Bailey je ale bojovnice a snaží se svůj život vzít do vlastních rukou a začít znova. Kromě filmů miluje i historii, což mi přišlo vážně sympatické, jelikož se s tím v knihách až tak často nesetkávám. Porter Roth dělá sekuriťáka v muzeu, kde má brigádu i Bailey. Jeho rodinu v minulosti postihla tragédie, což ovlivnilo i jeho vášeň k surfování. A pak je tu Alex - filmový geek, s kterým si Bailey už nějakou dobu píše po internetu, nemá ale tušení, jak vypadá ve skutečnosti. Prostor dostávají i vedlejší postavy, z nichž některé oběma hlavním hrdinům pěkně zavaří.

A nakonec mé vlastní dojmy. Nebudu lhát, po dočtení Kudy ke hvězdám jsem měla poměrně vysoká očekávání. Splnila se? Skoro. Ze začátku jsem měla trošku problém se začíst, ale z toho viním spíše svou čtecí krizi než cokoliv jiného. Nakonec se to rozjelo a knihu jsem dočetla během jednoho večera. I když mi prostředí národního parku bylo bližší než kalifornská pláž, i tak jsem se nenudila. Autorka mě navíc opět velmi mile překvapila s vážnějšími tématy, které do příběhu velmi nenásilně vložila. Ke vztahu Portera a Bailey nemám co říct - vztahy "od nenávisti k lásce" mám moc ráda, a tady se moc povedl. A i když vám už od první strany pravděpodobně dojde, kdo je Alex, cesta k tomuto velkému odhalení není o nic méně zábavná.

Na jedné vlně bych doporučila všem milovníkům romantických příběhů, kteří hledají něco čtivého a lehkého na jedno či dvě odpoledne. Hate to love vztah hlavních hrdinů je jen třešnička na dortu.

Děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum.cz za poskytnutí recenzního výtisku.